۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۵۷۸۳۷

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ حضور دانشجویان در مدرسه فاطمیه(س) جلفا و دوره تربیت معلم پیش دبستانی با گرایش حفظ قرآن در پارس آباد از مهمترین اخبار کوتاه منطقه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سمندری، مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) خسروشاه در گفت‎وگو با خبرنگار رسا در تبریز اظهار داشت: پذیرش مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) خسروشاه همزمان با پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران از اول اسفند ماه آغاز شده و تا 28 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این‌که ثبت‌نام از متقاضیان ورود به حوزه‌ علمیه خواهران به صورت اینترنتی انجام می پذیرد اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.whc.ir ضمن دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و خرید کارت ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) خسروشاه تصریح کرد: در شیوه دیگر پذیرش، داوطلبان با مراجعه به مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) خسروشاه، ضمن دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و کارت ثبت نام نسبت به ثبت نام از طریق اینترنت اقدام کنند.

 

وی با بیان این‌که در هر یک از این دو شیوه نام نویسی، داوطلبان کد رهگیری دریافت می‌کنند و در هر یک از مراحل پذیرش، می‌توانند از طریق سامانه مدیریت پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران از وضعیت خود مطلع شوند، گفت: سال های گذشته برای سنجش سطح علمی داوطلبان(ورودی سطح دو) آزمون کتبی برگزار می شد ولی از سال تحصیلی 93-92 آزمون ورودی حذف گردید و سوابق علمی داوطلب (معدل کل) به عنوان معیار سنجش سطح علمی جایگزین شد.

 

آیت‌الله خوشوقت عمر پر برکت خود را در راه ترویج اخلاق گذراند

 

جبهه پایداری استان زنجان با صدور بیانیه ای رحلت حضرت آیت‌الله خوشوقت را تسلیت گفت و اذعان داشت: قال رسول‌الله (ص) « اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء» وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفرهای ایجاد میشود که هیچ چیزی نمیتواند جای آن را پر کند.

 

در این بیانیه آمده است: ارتحال استاد اخلاق، عالم وارسته، حکیم الهی و عارف ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ عزیزالله خوشوقت مایه تأثر و موجب اندوه شاگردان و همه ملت ایران شد و داغی سوزان بر دل همگان نهاد. حضرت آیت‌الله خوشوقت از اساتید اخلاق و علمای برجسته حوزه علمیه، عمر پر برکت خویش را در راه ترویج اخلاق و تعالیم اسلام و تربیت و هدایت جوانان گذراند و با قلبی مملو از محبت به خدا در سرزمین وحی مهمان خوان نعم الهی شد.

 

این جبهه عروج این عالم عامل را به ساکنان این نشئه ناسوت و پیش از همه به سلطان ملک و ملکوت خاتم اوصیاء الهی حضرت ولی عصر عجل‌الله فرجه‌الشریف و سپس به ساحت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و مراجع معظم تقلید دامت برکاتهم و جمیع مومنین به ویژه به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید.

 

حضور دانشجویان در مدرسه فاطمیه(س) جلفا

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) جلفا گفت: به منظور آشنایی دانشجویان با مدرسه علمیه خواهران و فعالیت‌های آن و ایجاد تعامل بین طلاب و دانشجویان، با هماهنگی بسیج دانشجویی شهرستان و مدرسه علمیه فاطمیه(س) جلفا، تعداد 70 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز در قالب اردوی علمی ـ تفریحی در مدرسه حضور یافتند.

 

نرجس‌خاتون محمدی افزود: در این اردوی نیم روزه برنامه‌های متنوعی از قبیل: گفتمان دینی و جلسه پرسش و پاسخ، ادعیه‌خوانی و مسابقه ورزشی بین طلاب و دانشجویان به صورت مشترک اجرا شد.

 

دوره تربیت معلم پیش دبستانی با گرایش حفظ قرآن در پارس آباد

 

حجت الاسلام عزیز صابر، مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در آیین شروع این دوره، گفت: انس با قرآن و جلای دل و درون با نور آیات الهی انسان را از بدیها و زشتیها دور و به سوی وحدت، عدالت و برابری و اخلاق حسنه سوق می دهد.

 

وی با بیان این‌که قرآن مجید اصلی ترین هدایت گر و تربیت کننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است، گفت: حفظ قرآن کریم محور اصلی در این حوزه بوده و زمینه انس با قرآن کریم را افزایش می‌دهد وهدف از حفظ قرآن، تدبر و هدف از تدبر، تفسیر قرآن و عمل به قرآن در زندگی است.

 

حجت الاسلام صابر افزود:‌ بهتر است آموزش قرآن از همان دوران ابتدایی یعنی از وقتی که کودک وارد دبستان و با حروف آشنا می‌شود آغاز شود، زیرا یک حافظ قرآن زمانی موفق است که ابتدا قواعد روخوانی و رون‌خوانی قرآن را به خوبی یاد بگیرد.

 

دیدار طلاب خواهر میاندوآب با امام جمعه این شهر

 

طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) میاندوآب با مدیر استانی حوزه علمیه برادران استان آذربایجان غربی و امام جمعه میاندوآب دیدار کردند.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی در این دیدار پیروزی انقلاب اسلامی را بعد از بعثت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به عنوان بزرگترین پیروزی و از افتخارات مهم اسلام برشمرد و طلاب را به تلاش و مجاهدت در زمینه های علمی و فرهنگی توصیه کرد.

 

وی افزود: یکی از راه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و تثبیت انقلاب اسلامی، گسترش علوم و معارف در جامعه به ویژه در میان بانوان است چرا که نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش آن نه تنها کمتر از مردان نبود بلکه در بسیاری از صحنه‌های انقلاب بیشتر و والاتر از آنها بود./935/پ203/ب

ارسال نظرات