۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۵۷۶۱۶
مدیر مرکز حجاب ریحانة النبی خبر داد؛

شرکت 114 مدرسه دخترانه در طرح ملی خوش حجابی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز حجاب ریحانة النبی(س) با بیان این که طرح حجاب با اجرا در صد و چهارده مدرسه کشور بیست هزار دانش آموز در تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: هدف از برگزاری طرح حجاب در مدارس تثبیت حجاب دختران با اختیار خود و همت خانواه‎ها تا سن چهارده سالگی است.
عفاف و حجاب

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمد مهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز حجاب ریحانة النبی(س) عصر جمعه چهارم اسفندماه در همایش بزرگ طرح ملی دختران خوش حجاب که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد به بیان اهداف برگزاری این طرح پرداخت.

وی گفت: مرکز حجاب ریحانة النبی(س) از سال 84 با همکاری طلاب حوزههای علمیه با نگاه کاربردی به مسأله حجاب کار خود را شروع کرد و نخستین طرح کابردی خود را در مدارس مقطع ابتدایی شهر تهران انجام داد.

این استاد حوزه تصریح کرد: پس از برگزاری طرح حجاب در مدارس مقطع ابتدایی شهر تهران و مورد استقبال قرار گرفتن این طرح از سوی مردم تصمیم بر آن شد که طرح حجاب در مدارس استانهای مانند ارومیه، مشهد، شیراز، کاشان و اصفهان نیز برگزار شود.

حجتالاسلام ابراهیم پور با بیان این که طرح حجاب ویژه مدارس با اجرا در صد و چهارده مدرسه کشور، بیست هزار دانش آموز در تحت پوشش خود قرار داده است، ابراز داشت: هدف از برگزاری طرح حجاب در مدارس تثبیت حجاب دختران با اختیار خود و همت خانواهها تا سن چهارده سالگی است.

وی افزود: اگر بخواهیم به اهداف طرح حجاب دختران دست پیدا کنیم نیاز به همکاری خانوادهها و مسؤولان است و متأسفانه تاکنون نهادی ما را در برگزاری این طرحها یاری نکرده است.

حجتالاسلام ابراهیم پور برنامههای مشاوره، آموزش و خدمات با هماهنگی دستگاه‏های دولتی را از برنامههای مرکز حجاب ریحانة النبی(س) برشمرد و بیان داشت: این مرکز افزون‏بر اجرا طرح حجاب در مدارس، سایت حجاب ایران و پایگاه خبری حجاب نیوز را راه اندازی کرده و تمام اخبار و تحولات مربوط به حجاب در کشور را پیگیری میکند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی مقالات، کتابهای درباره حجاب و مسائل علمی و پاسخ به شبهات از محتواهای پایگاه خبری حجاب نیوز است و طلاب و فضلا میتوانند برای امر تبلیغی خود از این پایگاه استفاده کنند.

این استاد حوزه اظهار داشت: تولید نخستین مجموعهای فرهنگی با موضوع حجاب که در آینده نیز ادامه خواهد داشت از دیگر اقدامات مرکز حجاب ریحانة النبی است و امیدواریم این برنامهها با همت خانوادههای ادامه داشت باشد، چرا که اگر این طرح با حمایت خانواده همراه باشد قطعا ماندگار خواهد بود.

وی در پایان گفت: شهر مقدس مشهد به عنوان قطب اجرای طرح حجاب و عفاف بوده و شهر مقدس قم و ساری نیز در مرحلههای بعدی شهرهای برگزاری این طرح بودند؛ همچنین در آینده نیز در شهرهای سمنان و کرج این طرح برگزار میشود./993/پ202/ن

ارسال نظرات