۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۵۴۷۰۱
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(31)؛

رهبران شیعیان ترکیه: از به جان هم افتادن کشورهای منطقه، مردم آن سودی نمی برند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان ترکیه دربیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: کسانی که به دنبال فتنه انگیزی در میان مسلمانان هستند به دشمن خدمت می کنند و از به جان هم افتادن کشورهای منطقه ، مردم آن سودی نمی برند.
رهبر شيعيان ترکيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صلاح الدین اوزگوندوز، رهبر شیعیان ترکیه در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران با بیان این‌که از به جان هم افتادن کشورهای منطقه، مردم آن سودی نمی‌برند عنوان داشت: کسانی که به دنبال فتنه انگیزی در میان مسلمانان هستند به دشمن خدمت می‌کنند و نباید آنها را تایید کرد.
رهبر شیعیان ترکیه ضمن اشاره به تعامل سازنده شیعیان و اهل تسنن ترکیه به ارتباط اصولی و منطقی‌شان عنوان داشت: ما در مذاکره با برادران سنی‌مان به آنها گفتیم مراجع ما به ما گفته‌اند شما برادران ما هستید و اگرچه ما اختلافاتی با هم داریم بیاییم نص قرآن را وسط بگذاریم و با هم برادر باشیم که این اتحاد به نفع همه ماست و این مورد پذیرش برادران سنی ما واقع شد و ما به توافق رسیدیم و هم اکنون از هم راضی هستیم.
وی ادامه داد: اسلام دین عدالت، حریت و مساوات است ولی می‌بینیم برداشت‌هایی از دین شده است که با این‌ها هم‌خوانی ندارد.
رهبر شیعیان ترکیه در اشاره به اختلافات موجود اظهار داشت: هزار و چهارصد سال است که ما برادر بودیم و از وقتی اسراییل یک خطر جدی برای اسلام شده است ما دشمن شده‌ایم و چند زمانی است که قتل ما واجب شده است این در حالی است که مشترکات اعتقادی ما بسیار است.
صلاح الدین افزود: ما به زیارت قبور می‌رویم برادران سنی ما هم همین‌طور، ما دوست‌دار اهل بیت(ع) هستیم و برادران سنی ما هم همین طور فقط آقایان سلفی وهابی هستند که با این‌ها مشکل دارند که اینها را هم انگلیسی‌ها برای مقابله با عثمانی‌ها علم کرد.
وی در پایان بر ضرورت وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد و خواستار اتحاد و همدلی بیشتر میان مسلمانان شد./959/پ202/ص
ارسال نظرات