۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۵۴۳۴۰

جشنواره پیامک ادبی قرآنی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره پیامک ادبی قرآنی از سری برنامه‌های دومین جشنواره بین‌المللی قرآنی آیات برگزار می‌شود.
پيامک

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، نخستین جشنواره پیامک ادبی قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار تاثیرگذارجامعه و نسل جوان، گسترش درک معارف جذاب و معنوی قرآن و مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های قرآنی برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، تلفیق توانمندی‌های سنتی و مدرن فعالان قرآنی کشور، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای خلق متن‌های کوتاه وکوتاه نویسی ادبی و شناسایی و ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر ادبی در حوزه قرآن کریم و اهل بیت و کمک به انتشار گسترده این آثار از جمله دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

محورهای این جشنواره در دو بخش است که بخش اول صفات انسان و شامل انسان خوب و انسان بد از منظر قرآن، سیمای انسانها در قیامت، سیمای بدکاران،سیمای نیکوکاران، سیمای مؤمنین، سیمای بی حجابان، سیمای منافقین، سیمای عالمان بی‌عمل، سیمای غیبت کنندگان، سیمای اهل بیت در قرآن،‌ جلوه های عبودیت انسان (یاد قیامت و رستاخیز، شکرگزاری، امید، تلاش، توکل، ایثار و شهادت)، جایگاه انسان در قصص قرآنی است.

 

همچنین بخش دوم ویژگی های اخلاقی و شامل آیات مرتبط با فضایل اخلاقی، مهرورزی، صبر و بردباری، قدرشناسی، خضوع و فروتنی، احترام به والدین، آیات مرتبط با رذایل اخلاقیظ، غرور، ناسپاسی، غیبت، تهمت،ریا، استهزاء است.

 

 

براساس این گزارش، متن پیامک های ارسال شده باید شامل تک بیت، مصرع یا جمله ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده و متن پیامک باید بین 25 تا 181 کاراکتر بدون احتساب فاصله بین کلمات و مشخصات ارسال کننده پیامک باشد.

  

علاقه مندان می توانند پیامک های خود را تا یازدهم بهمن ماه جاری به شماره 100010005 ارسال کنند. جشنواره یاد شده از سوی مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گستره سراسری برگزار می‌شود./935/د102/ب

ارسال نظرات