۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۵۲۶۴۶
امام جمعه موقت ورامین:

امیرکبیر سد مستحکمی در برابر بهاییت محسوب می‌شد

امام جمعه ورامین با تاکید بر این‌که نام امیرکبیر با تاریخ ایران آمیخته است ، امیرکبیر را سدی در برابر انحرافات مذهبی و فساد اقتصادی دانست.
امير کبير
حجت‌الاسلام محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: تاریخ چهره روشن و درخشانی را از امیرکبیر که در دوران زندگی خود در زمان ناصرالدین شاه قدم‌های مثبتی را هم در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برداشته است؛ نشان می‌دهد.
وی با اشاره به حساسیت بسیار بالای امیرکبیر نسبت به حرکات التقاطی و تفکرات انحرافی بیان داشت: می‌توان برخورد و مبارزه او با بهاییت و علی محمد باب را مصداقی در این زمینه دانست ، او درحقیقت سد محکمی در مقابل بهاییت در آن زمان محسوب می‌شد و به نظر می‌رسد این شیوه ریشه در مسایل اعتقادی او دارد.
حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر دقت بالای امیرکبیر در عرصه‌های اقتصادی ابراز داشت: او با رشوه‌گیری و سوء استفاده‌های اقتصادی مبارزه می‌کرد، همچنین در عرصه‌های فکری، علمی و صنعتی سعی می‌کرد در کنار استفاده از تجربیات دیگران به ویژه کشورهای غربی، اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به آن‌ها ندهد، به‌خصوص با انگلیس بسیار مخالف بود و راه نفوذ آن را سد کرد.
امام جمعه ورامین با اشاره به امکان وجود اشتباهاتی در عرصه سیاسی و حکومتی گفت: از چهره امیرکبیر همواره به عنوان چهره‌ای شاخص که توانسته در عرصه‌های فرهنگی و علمی و سیاسی و اقتصادی ایران را به جلو برد و سبب رونق و پیشرفت ایران شده است یاد می‌شود اما متاسفانه او تنها 39 ماه در مسایل حکومتی بود و در نهایت به آن شکل کشته شد.
وی با تاکید بر این‌که نام امیرکبیر با تاریخ ایران آمیخته است گفت: از او به عنوان چهره‌ای اصلاح‌گر و خدمتگزار به کشور و ملت یاد می‌شود، به نظر می‌رسد روش امیرکبیرها می‌تواند الگوی خوبی در عرصه مدیریتی باشد البته ما به عنوان یک مسلمنان بهترین تعالیم تربیتی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و فکری را در اسلام داشته و داریم.
حجت‌الاسلام محمودی گفت: اگرچه در زمانی مثل امیرکبیرها تعالیم اسلام را اجرایی می‌کنند، باید دانست ریشه این حرکت‌های اصلاح‌گرایانه واقعی در مبانی دینی ما وجود دارد و الگوهای این مسایل در دوران حکومت کوتاه امیرمومنان(ع) و وصایای ایشان به زمام‌داران و فرمانداران زمان خود و همچنین در سایر تعالیم معصومین(ع) به‌خوبی یافت می‌شود اما باید توجه داشت که ما در عمل کردن به این اصول مشکلاتی داشتیم و سران حکومت‌های شاهنشاهی عامل به آن‌ اصول وجود نداشته است که امیرکبیر سوای آن افراد بود.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به این‌که امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت ولی فقیه توانسته‌است در این عرصه‌های رفیع قدم‌هایی بردارد بیان داشت: امروز کشور ایران قابل مقایسه با گذشته نیست البته در زمینه‌های مدیریتی شاید بهتر از این‌ها می‌شد عمل کرد، در این نظام اسلامی که دولت‌مردان ما حمایت‌های عظیم مردمی را به همراه دارند و کشور ما به برکت ولایت فقیه و حمایت‌های ایشان ثبات دارد انتظار می‌رود راه پیشرفت بیش از این باشد که تا به امروز رفتیم.
وی با تاکید بر وجود ضعف‌هایی در عرصه‌های مدیریتی اذعان داشت: این ضعف‌ها ناشی از ضعف مبانی‌اعتقادی، ایمانی و قرار گرفتن در بعضی از حب و بغض‌ها و جریان‌های سیاسی می‌باشد؛ اگر صادقانه و مخلصانه به مبانی دین بنگریم و آنها را عملیاتی کنیم.
حجت الاسلام محمودی افزود: به‌طور قطع امروز می‌توانیم دوران درخشان‌تری نسبت به دوران پیش از انقلاب رقم بزنیم چراکه راه پیشرفت، عزت و عظمت بیش از این برای کشور ما گشوده است./9598/ت302/ص
ارسال نظرات