۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۴۹۸۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

رفاه حال مردم دغدغه اصلی رهبر انقلاب است / زندگی ساده رهبری را نمی‌توان انکار کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بحرینی بانماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمان اسلامی در زندگی شخصی خود باید به کمترین‌ها بسنده کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب زندگی بسیار ساده ای دارند و بیشترین دغدغه ایشان بر بحث شکوفایی اقتصادی و رفاه حال مردم است.
همايش نقش بسيج در اقتصاد مقاومتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در همایش «نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی» که صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد، گفت: اقتصاد در زندگی بشر بر حسب تکوین غیر قابل اغماض است؛ اما مهم این است که در مکتب اسلام، اقتصاد تنها بزاری برای رسیدن به هدف است.
 
وی اقتصاد را موضوعی مهم در جامعه برشمرد و گفت: انسان هر آیین و مکتبی را که پذیرفته باشد برای حفظ جسم مادی خود نیاز به تدبیر اقتصادی دارد.
 
حجت الاسلام بحرینی افزود: برخی‌ اقتصاد را زیربنا، اصل و هدف می‌دانند و عده‌ای نیز با الهام از مکتب خود اقتصاد را مقصود،‌ هدف و زیربنا نمی‌دانند بلکه به اقتصاد به عنوان ابزار می‌نگرند. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که در اردوگاه کسانی که اقتصاد را هدف نمی‌دانند چندین طیف و گروه وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه در این اردوگاه کسانی وجود دارند که تصور می‌کنند که به اقتصاد باید بی‌اعتنایی شود که این نگاه به دیدگاه تفریطی مشهور است.
 
وی با اشاره به نگاه اولیای الهی بیان کرد: نگاه اولیای الهی و امامان معصوم(ع) درباره اقتصاد بسیار متفاوت است، ایشان معتقد بودند که ما نباید بنده پول، رفاه و اسیر شهوت شویم.
 
حرکت زیر لوای دین نیازمند تبیین احکام دین است
حجت الاسلام بحرینی با تأکید بر جایگاه مهم اقتصاد در دیدگاه اهل بیت(ع)، اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد زیر پرچم دین حرکت کند باید حرف دین را به درستی انجام دهد.  
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمان اسلامی در زندگی شخصی خود باید به کمترین‌ها بسنده کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب زندگی بسیار ساده ای دارند و بیشترین دغدغه ایشان بر بحث شکوفایی اقتصادی و رفاه حال مردم است.
 
وی نگاه اسلام به اقتصاد را نگاهی کاملا ابزاری دانست و گفت: وظیفه رهبران جامعه اسلامی در حوزه اقتصاد بسیار مهم و اساسی است، رهبران جامعه اسلامی باید هدف‌ها را مشخص و بعد از آن راهبرد و استراتژی را تبیین کنند.
 
مسؤولیت تبیین علمی اقتصاد مقاومتی بر عهده بسیج دارد
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به بسیجیان گفت: بسیج به عنوان یک نهاد علمی وظیفه تبیین علمی و آکادمیک اقتصاد مقاومتی را بر دوش دارد.
 
حجت الاسلام بحرینی اقتصاد مقاومتی را یک استراتژی و راهبرد بلند مدت تعریف کرد و افزود: هم اکنون ما در جنگ کاملا نابرابر تکنولوژیک،‌ علمی،‌ تجاری و اقتصادی با دشمنان انقلاب اسلامی به سر می‌بریم./930/پ202/س
 
ارسال نظرات