۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۴۷۹۸۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پیام‌رسانی حضرت زینب رمز جاودانگی قیام حسینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا گفت: پیام‌رسانی حضرت زینب کبری(س) رمز جاودانگی قیام حسینی است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام و المسلمین سید صابرجباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا گفت: پیام‌رسانی حضرت زینب کبری(س) رمز جاودانگی قیام حسینی شد.

 

وی از حضرت زینب‌(س) به عنوان بانویی نمونه در استقامت، صبر و رشادت یاد کرد و افزود: این بانوی نمونه اسلام حق بزرگی بر گردن اسلام دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به نقش حضرت زینب(س) در سرپرستی کاروان کربلا اشاره کرد و ادامه داد: تنها شخصیتی که می توانست تکیه گاه و پناهگاه کاروان اسرای کربلا باشد این بانوی صبور اسلام بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این که شجاعت و درایتی که حضرت زینب(س) از پدر بزرگوار و مادر آسمانی خود فراگرفته بودند همگی در صحنه عاشورا به عرصه نمایش درآمد، تصریح کرد: مردم جاهل آن روزگار بار دیگر شجاعت امام علی(ع) را تبلور یافته در زینب مشاهده کردند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که حضرت زینب(س) به واسطه حضور در کربلا و مشاهده آن واقعه عظیم، نقش مهم و ماندگاری در حفظ و حراست فلسفه قیام و حقایق آن بر عهده داشت، بیان داشت: آن بانوی ارزشمند اسلام با تبلیغ صحیح واقعه عظیم عاشورا سبب ماندگاری آن نهضت در جهان شد.

 

وی با بیان این که خطبه خوانی حضرت زینب(س) در کوفه و شام سبب تضعیف حکومت ظالم وقت شد، ادامه داد: آن بانوی شجاع با هوشمندی و بصیرت اهداف شوم حاکم جبار آن دوران را رسوا و اهداف نهضت عظیم عاشورا را به خوبی به گوش مسلمانان رساند و سبب جهانی شدن آن نهضت شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با اشاره به این که حضرت زینب(س) با تحمل همه مشکلات و مصائب آن دوران توانست پرده از جنایت های یزید و سرسپردگان وی برداشته و چهره خبیث آنان را به مردم کوفه و شام نشان دهد، گفت: با تلاش‌های تبلیغی آن بانوی نمونه اسلام نداى حق‏طلبى و عدالت‌خواهى امام‏حسین(ع) به دیگر نقاط جهان اسلام رسانده شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از حضرت زینب(س) به عنوان یک الگوی عملی در جهان اسلام یاد کرد و ابراز داشت: زنان جامعه اسلامی باید بیشتر از آن بانوی نمونه اسلام بهره گیرند.

 

وی با بیان این که شجاعت و صبر حضرت زینب(س) ماندگاری قیام عاشورا را رقم زد، ادامه داد: آن بانوی نمونه اسلام با وجود همه مشکلات ناشی از قیام توانست اهداف و آرمان های نهضت حسینی را جهانی کند./950/ت302/ب

ارسال نظرات