۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۴۷۰۹۹

تظاهرات مردم ترکیه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین

خبرگزاری رسا ـ مردم مسلمان ترکیه در اقصی نقاط این کشور از جمله استانبول، آنکارا، قونیه و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ با برپایی تظاهرات، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین در قبال جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
a

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطین، مسلمانان ترکیه بار دیگر در اقصی نقاط این کشور بویژه استانبول، آنکارا، قونیه و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ به خیابان ها آمده و علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس تظاهرات کردند.

 
در استانبول هزاران تن از مردم مسلمان ترکیه با حضور در صحن مسجد تاریخی فاتح این شهر شعار مرگ بر اسرائیل سردادند.

 

ابوعماد، عضو دفتر سیاسی حماس خطاب به تظاهرات کنندگان با اشاره به اینکه حضور مردم در این تظاهرات بیانگر عشق و علاقه آنان به مردم غزه و ملت فلسطین است، گفت: مقاومت فلسطین از صهیونیست ها نمی ترسد و مجاهدین فلسطینی آماده فدا کردن جانشان در راه فلسطین هستند.


وی شهادت را برتر از سلاح های دشمن صهیونیستی دانست و افزود: نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف پیروزی در انتخابات دست به حمله به نوار غزه زده است. مسلمانان جهان باید از مسأله فلسطین حمایت کرده و حول محور فلسطین متحد شوند.

 

بلنت ایلدیریم، رئیس بنیاد کمک های انسان دوستانه ترکیه موسوم به آی اچ اچ با اشاره به شهادت احمد الجعبری یکی از رهبران حماس در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار داشت: یکی از فرزندان غیور امت اسلام به شهادت رسید ولی با زمین افتادن این شهید، هزاران تن بپا خاستند.


وی خطاب به سرکرده های رژیم صهیونیستی هشدار داد تا منتظر روزی باشند که هزاران جوان مسلمانی که در میدان تحریر گرد آمده اند، به سوی مرز رفح به راه افتاده و آن را خراب کرده و وارد سرزمین فلسطین شوند.

 

سلمان اسمرر رییس دفتر حزب سعادت در استانبول نیز طی سخنانی از غرب به دلیل عدم واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و افزود: مسأله فلسطین، مسآله ای نیست که بتوان به اوباما حواله کرد، بلکه در واقع مسأله امت اسلام است و کشورهای اسلامی باید از ملت فلسطین حمایت کنند. اینک زمان آن فرا رسیده که جلوی اسرائیل گرفته شود.

 

ساکنان شهر آنکارا نیز همزمان در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کردند و با حمل پلاکاردهایی با مضمون "اسرائیل در غزه کودکان را قتل عام می کند" و "اسرائیل قاتل تاوان پس خواهد داد" جنایات صهیونیست ها در نوار غزه را محکوم کردند.

 

تظاهرکنندگان در شهر قونیه نیز حملات هوایی ارتش صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند. جمعی از مردم قونیه با تجمع در یکی از پارک های این شهر با حمل پرچم فلسطین علیه اشغالگران قدس شعار سرداده و جنایات صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند./982/ب103/د

ارسال نظرات