۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۰۷۹
امام جمعه اردبیل:

سران عرب با سکوت خود در کشتار مردم غزه سهیم هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با هماهنگی کامل مجامع بین المللی و کشورهای عربی منطقه به غزه حمله کرده است، گفت: برخی از سران عربی منطقه با سکوت در برابر این جنایات، خود را سهیم کشتار مردم فلسطین کرده اند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطینی اظهار داشت: سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات، تازگی ندارد.

 

وی با بیان این‎‌که به دنبال شلیک موشک مبارزان فلسطینی به سرزمین های اشغالی در پاسخ به حمله اسراییل موجی از وحشت صهیونیست ها را فرا گرفته است، گفت: این در شرایطی بوده است که سران رژیم صهیونیستی به بستن اتوبان ها و بزرگراه ها به منظور جلوگیری از فرار ساکنان منطقه اقدام کرده اند.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که برخی از سران عربی منطقه با سکوت در برابر این جنایات، خود را سهیم کشتار مردم فلسطین کرده اند تصریح کرد: سکوت مجامع بین المللی و سران کشورهای عربی منطقه از جمله مصر در برابر این تجاوز ناجوانمردانه به نوار عزه و کشتار مسلمانان فلسطینی این موضوع را تأیید می کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی با هماهنگی کامل مجامع بین المللی و کشورهای عربی منطقه به غزه حمله کرده است، گفت: رژیم صهیونیستی با بستن تونل ها و گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه، ظالمانه از ارسال دارو و دیگر نیازهای ضروری مسلمانان به غزه جلوگیری می کنند، این در حالیست که مجامع بین المللی و کشورهای عرب منطقه سکوت کرده اند.

 

وی با تأکید بر مقابله با جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی و اضمحلال این جرثومه فساد در منطقه گفت: رجزخوانی های سران این رژیم طی چند ماه گذشته مبنی بر حمله به تأسیسات ایران بیشتر با هدف راه اندازی جنگ روانی و زیر فشار قرار دادن آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان بوده است.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مقاومت بر حق استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته ای شد و اظهار داشت: آژانس بین اللملی انرژی هسته ای هفته گذشته به طور رسمی تایید کرد که هدف جمهوری اسلامی ایران از فعالیت های هسته ای دستیابی به سلاح های هسته ای نیست.

 

وی ادامه داد: با این حال چرا کشورمان زیر شدیدترین تحریم ها قرار دارد، جواب این سؤال بسیار آشکار است؛ بطور قطع ادعای استکبار جهانی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته ای، بهانه ای بیش از سوی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا برای مخالفت با ایران اسلامی و زیرفشار قرار دادن کشورمان نیست.

 

وی با اشاره به این‌که هدف آمریکا و مستکبران حاکمیت بر مستضعفان عالم است، خاطرنشان کرد: ملت ایران با الهام از مکتب و سیره حضرت سیدالشهدا(ع) و عبرت از قیام عاشورا هیچگاه از گروه ظالمان فرمانبری نخواهند کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات