۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۴۱۴۵۰
حجت الاسلام پژمان فر:

روح اقتصاد اسلامی در سیستم اقتصاد کشور دمیده نشده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که روح اقتصاد اسلامی هنوز در سیستم اقتصاد داخلی دمیده نشده است، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی و در تنگنا قرار گرفتن نیست، بلکه به معنای مدلی است که رهبر معظم انقلاب تبیین فرموده‌اند.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در نشست توجیهی کمیته فرهنگی‌، اجتماعی و سیاسی کارگروه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به شرایط حساس کشور و هجمه همه جانبه دشمنان، گفت: امروز در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم.
 
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه چیز بر اساس اقتضای شرایط جنگ فراهم شد و مردم ایران به صورت فعالانه جنگ را جلو بردند، اما امروز که در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم آن حس و فعال بودن ایجاد نشده است.
 
این نماینده روحانی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ایران در جنگ پیروز بود به خاطر این بود که توانست مدل خاص خود را پیاده و استفاده کند و جنگ را به صورت فعالانه پیش ببرد و این گونه بود که دشمن در مقابل رزمندگان ایرانی منفعل شد، زیرا در سخت‌ترین شرایط که دستان رزمندگان خالی بود، به امام خمینی(ره) مراجعه کرده و ایشان می‌فرمودند: «به خدا تکیه کنید».
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره اوضاع اقتصادی کنونی و نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: بعد از 33 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، با وجود این‌که برخی کالاهای ایرانی با کالاهای خارجی رقابت می‌کنند، اما هنوز هیچ حمایتی از کالاهای داخلی نمی‌شود.
 
وی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی، گفت: فرهنگ مقاومتی و اقتصاد مقاومتی را در مرحله نخست باید در میان مسؤولان ایجاد و پس از آن در بین مردم مطرح و اجرا کرد تا مردم از مسؤولان یاد بگیرند؛ همان گونه که در بخش مقاومت فیزیکی به مدل داخلی عمل شد، باید پذیرفت که در بخش اقتصاد نیز می‌توان بر اساس مدل داخلی حرکت کرد.
 
وی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی و در تنگنا قرار گرفتن نیست، بلکه به معنای مدلی است که رهبر معظم انقلاب تبیین فرموده‌اند، گفت: روح اقتصاد اسلامی هنوز در سیستم اقتصاد داخلی دمیده نشده است.
 
حجت‌الاسلام پژمان‌فر در ادامه به راههای عبور از بحران اقتصادی کنونی اشاره کرد و گفت: لازمه عبور از این بحران‌ها، انسجام دستگاه‌های مختلف دولتی اجرایی و خصوصی است، زیرا دشمن به دنبال ایجاد التهاب و هیجان در فضای جامعه است.
 
وی در پایان گفت: نباید به دشمن اجازه چنین کاری داد و دستگاه‌های داخلی اعم از دولتی و خصوصی می‌توانند با انسجام با یکدیگر تهدیدهای کنونی را تبدیل به فرصت کنند./932/پ202/ج
ارسال نظرات