۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۱۶۹

آسمان مکه امنیتی شد/نظارت زائران خانه‌خدا توسط 19بالگرد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سازمان دفاع شهری عربستان از تامین امنیت موسم حج با شرکت 26 هزار افسر و نیرو و 19 فروند بالگرد خبر داد.
بالگرد در مكه

 به گزارش خبرگزاری رسا، فرمانده سازمان دفاع شهری عربستان با اشاره به تجهیز و آماده شدن بیش از 450 واحد و تیم میدانی در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه و مدینه منوره اعلام کرد: این سازمان 13 فرضیه درباره خطرات احتمالی در موسم حج مشخص کرده است.

 

وی افزود: این فرضیه های احتمالی بر اساس تجارب موسم حج گذشته و رصد کردن خطرات و مطالعات عملکردها در خلال موسم حج سال گذشته و نیز مطالعه تحولات مرتبط با پروژه های بزرگ خدمت به حجاج در مکه مکرمه در نظر گرفته شده است.

 

سعد بن عبدالله التویجری مدیرکل سازمان دفاع شهری عربستان اعلام کرد: بیش از 450 واحد و تیم میدانی در مکه مکرمه، مدینه منوره و مشاعر مقدسه مجهز به تمام تجهیزات نجات و ایمنی و امداد رسانی و اطفای حریق و نجات آبی و واحدهای تخصصی در تعامل با مواد خطرناک و نیروهای ماموریتهای ویژه و هواپیمایی امنیتی در موسم حج امسال مشارکت دارند.

 

سرلشگر التویجری اعلام کرد: فهرست خطرات فرضی که زیر نظر قرار گرفت، شامل خطرات طبیعی مانند باران و سیل، زلزله، ریزشهای کوهستانی، همچنین خطرات ناشی از برخی رفتارهای منفی مانند آتش سوزی ناشی از استعمال گاز مایع و حوادث خوابیدن و سد راه کردن، شلوغی، حوادث تونلها، خطرات آلودگی شیمیایی و .... می شود.

 

وی از سیستمهای ارتباطی و اطلاعات پیشرفته در دریافت اطلاعات مربوط به حوادث به صورت اتوماتیک و تعیین مواقع آنها از طریق تصاویر هوایی خبر داد.

 

به گفته التویجری، در موسم حج امسال، 25 هزار و 700 افسر  نیرو و 6900 خودرو و تجهیزات چند منظوره به علاوه 19 فروند بالگرد از ناوگان هواپیمای امنیتی مجهز به پیشرفته ترین فناوریها فعالیت می کنند./917/د101/ک

ارسال نظرات