۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۴۰۲۵۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، هنوز جای فیلم ها و آثار هنری فاخر دفاع مقدس در ایران خالی است.
همايش ملي ايثار و شهادت در فرهنگ رضوي همايش ملي ايثار و شهادت در فرهنگ رضوي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش ملی «ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی» صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی در محل تالار نور مشهد برگزار شد.

 

جهانبخش، مشاور عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، هنوز جای فیلم ها و آثار هنری فاخر دفاع مقدس در ایران خالی است، باید فرهنگ دفاع مقدس را به طور صحیح به نسل جوان منتقل کنیم تا این حماسه ها تبدیل به افسانه نشود.

 

وی همچنین به اقدامات فرهنگی دولت اشاره و تصریح کرد: اعتبارات توسعه حوزه های علمیه در این دولت که با شعار احیای گفتمان امام آغاز به کار کرد، رشد قابل توجهی داشته است.

 

گفتنی است سیما محمدپور دهکردی، امان الله شفایی، حجت الاسلام ابوطالب علی ن‍‍ژاد از قم، پیمان صالحی از کرمانشاه و حجت الاسلام سیدجعفر علوی از مشهد به ترتیب رتبه های اول تا چهارم (مشترک) این همایش را به خود اختصاص دادند.

 

همایش علمی پژوهشی جاده ولایت در مشهد برگزار شد

محمدرضا پهلوان، دبیر اجرایی همایش ملی جاده ولایت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: هفتمین همایش علمی ـ پژوهشی جاده ولایت از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) امروز در مشهد برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری(احیای مسیر)، جغرافیا و مسیر جاده ولایت(تبیین و تشخیص) و تمدن و تاریخ(نقش تمدن ساز امام) از محورهای اصلی فراخوان مقاله این همایش بوده است که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

دبیر اجرایی همایش ملی جاده ولایت با اشاره به چاپ و انتشار همه مقالات ارسالی به دبیرخانه گفت: اعضای کمیته داوری، ترکیبی از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه هستند.

 

دبیر اجرایی همایش ملی جاده ولایت ادامه داد: از میان 62 مقاله تخصصی ارسال شده از سراسر کشور، مجید خالق نیا، علیرضا روحی و فاطمه دانش به ترتیب با مقالات «هجرت رضوی»، «تأثیر امام رضا(ع) در رشد اندیشه های فضل بن شاذان» و «سکه های دوران ولایتعهدی امام رضا(ع)» به عنوان برگزیدگان همایش معرفی شدند.

 

وی افزود: همچنین افزون بر برگزیدگان، الهام جلوداری، حامد شاکریان، رضا نقدی، فریده جواهرزاده و سمیه حیدری نیز مقالات خود را به عنوان مقالات برتر در همایش ارائه کردند.

 

پهلوان خاطرنشان کرد: اختتامیه این همایش نیز با حضور حجت الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان های خراسان، ابراهیم بای سلامی، مدیرکل گردشگری مذهبی کشور و جعفری، دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در حال برگزاری است.

 

لازم به ذکر است این همایش در حاشیه دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برگزار شده است.

امامزادگان بهترین مکان برای انتقال اصول و ارزش های اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدیان، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و سرپرست این سازمان، در دومین همایش میقات الرضا(ع) در گرگان گفت: تکریم امامزادگان، تکریم ائمه است و امامزادگان در مسیر منتهی به مشهد بهترین مکان برای حفظ اصول و ارزش های اسلامی هستند.

 

وی افزود: اخلاق و سیره رضوی باید به زائران آموزش داده شود تا نسبت به امامت، ولایت و عدم سازش با دشمن معرفت پیدا کنند./930/پ202/ع

ارسال نظرات