۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۳۸۸۴۷
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی:

دشمن، مفهوم تغییرات اساسی جهان را حس کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از 33 سال، کشتی نجات بشریت را ساخته و ندای فطرت‌آشنا را سر داده است و در این تغییر اساسی، صهیونیست‌ها و آمریکا هیچ شانس و آینده روشنی را برای خود نمی‌بیند.
تجمع طلاب در مدرسه نواب مشهد حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، امروز 26 شهریور در اجتماع طلاب و استادان حوزه علمیه خراسان که در اعتراض به توهین به پیامبر اسلام(ص) برگزار شده بود، گفت: از آغازین روزهایی که امام خمینی(ره) نهضت اسلامی را آغاز کردند، سه هدف را مورد حمله خود قرار دادند.
وی افزود: ایشان نظام ستم‌شاهی حاکم بر ایران، دولت استکباری آمریکا و صهیونیست‌های غاصب و خونخوار را مورد حمله شدید خود قرار دادند، از آمریکا به شیطان بزرگ و ام‌الفساد قرن یاد کرده و دولت غاصب صهیونیست را غده سرطانی معرفی کردند و به مسلمانان نیز توصیه کردند که نابودی کامل آن را خواستار شوند.
وی با اشاره به این‌که هرچه در زمان گذشت، خصومت اینان با اسلام، انسانیت و بشریت بیشتر شد و جهان بیشتر به عمق نظر امام خمینی(ره) پی برد، گفت: روزی با سردمداری آمریکا و تلاش صهیونیست‌ها در اهانت به قرآن، کتاب آیات شیطانی نوشته شد، روزی دیگر به وسیله یک کشیش دیوانه، قرآن به آتش کشیده شد و امروز نیز با کارگردانی آمریکایی و سرمایه چند یهودی صهیونیست، فیلمی موهن ساخته شده و خشم عقلای منصف، آزادی‌خواهان و مسلمانان را برمی‌انگیزد.
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: امروز در دنیای اسلام، شعله‌های خشم برافروخته شده و از دنیای اسلام نیز فراتر رفته است و حوزه‌های علمیه غیور و انقلابی شیعه در سراسر جهان به‌ویژه ایران نیز این روزها خشم خود را نسبت به این مسأله ابراز کرده‌اند.
وی افزود: دلیل عمده این خصومت روزافزون با قرآن و پیامبر اسلام دو چیز است، اول رشد انقلاب اسلامی ایران و دیگری دامن‌گیر شدن عمل کرد دشمن برای خودش، زیرا انقلاب اسلامی ایران عملکرد بد استکبار جهانی و دولت صهیونیست جهان‌خوار را در آستانه تغییر اساسی قرار داده و دشمن مفهوم این تغییر را دانسته و مرگ خود را در آن می‌بیند.
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امروز حرکت ابلهانه و حساب‌نشده‌ای آغاز شده است که جز انتقام‌گیری نبوده و چون با اراده و حساب‌شده نیست، نشان دهنده وحشی‌گری لجام گسیخته اینان است؛ امروز قطب شرقی جهان فرو ریخته، یهودی که ادعا داشت بشریت برای غلامی او خلق شده است در برابر حزب‌الله لبنان شکست مفتضحانه خورده، اروپا در طوفان بی‌عدالتی خود در مقابل جنبش 99درصدی شگفت‌زده شده، زلزله بیداری اسلامی جهان را تکان داده و انقلاب اسلامی ایران بعد از 33 سال، کشتی نجات بشریت را ساخته و ندای فطرت‌آشنا را سر داده است.
حجت‌الاسلام فرزانه تصریح کرد: در این تغییر اساسی، صهیونیست‌ها و آمریکا هیچ شانس و آینده روشنی را برای خود نمی‌بیند و این کشتی نجات انقلاب اسلامی، کسانی را سوار کرده است که فریاد دهندگان آیه شریفه «کسانی که کافر شده‌اند ثروت خود را انفاق می‌کنند تا راه ذهن بشریت را به روی قرآن و پیامبر ببندند، اما باید منتظر حسرت، مقلوب شدن و خشم فراگیر الهی انسان‌های آزاده مسلمان و فروریختن در جهنم خشم الهی باشند» هستند.
وی با اشاره به این‌که طلاب باید بدانند که بدون چند چیز، نمی‌توان رسالت الهی را انجام داده و فقط می‌توان لباس پوشیده و به معنویت شخصی پرداخت، گفت: ایمان، فقاهت و زهد امام(ره)، ‌عمق دید مقام معظم رهبری و شجاعت این انسان بی‌بدیل، جامعیت شهید مطهری،‌ اخلاق و اراده شهید بهشتی، روحیه مقاومتی سال 57 و جبهه‌های جنگ تحمیلی و نیز ولایت‌مداری سیدحسن نصرالله در خط مقدم مبارزه با استکبار، چند چیزی است که در شرایط کنونی نیاز است.
وی در پایان گفت: تجمع سراسری حوزه‌های علمیه در ایران و جهان اسلام برای محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) است، زیرا آنان سیاست‌مدار نبوده و عقل خود را از دست داده‌اند که به توهین به مقدسات عالم بشریت اقدام می‌کنند و وزیر دفاع آمریکا اعلام می‌کند که باید برای آیندة خشم کنترل نشده جهان اسلام فکری کرد./932/پ202/س
ارسال نظرات