۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۳۷۰۱۹

ویژه برنامه‌های کنگره ملی علامه شهیدی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با کنگره علامه سید جعفر شهیدی در شهرستان بروجرد برنامه های بسیاری در این همایش و در حاشیه آن برگزار می شود.
علامه سيدجعفر شهيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رونمایی از تندیس علامه سید جعفر شهیدی، ساخت مجتمع آموزشی علامه شهیدی، ارائه 17 مقاله در کنگره، رونمایی از نرم افزار و پایگاه اطلاع رسانی آثار دکتر جعفر شهیدی از مهم‌ترین برنامه‌های همایش علامه شهیدی و حاشیه‌های آن مراسم هستند.

نادر ارجمندی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از رونمایی تندیس علامه سید جعفر شهیدی در بروجرد خبر داد.

وی با اشاره به زمان رونمایی از این تندیس ابراز داشت: همزمان با برگزاری همایش ملی بزرگداشت علامه شهیدی در بروجرد ،تندیس علامه شهیدی در بروجرد رونمایی می شود. 

ارجمندی با بیان این که تندیس علامه شهیدی همزمان با روز برگزاری همایش این عالم بزرگوار از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می شود ابراز داشت: این تندیس هم اکنون از سوی هنرمندان هنرهای حجمی استان لرستان در حال ساخت است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد اظهار داشت: تندیس علامه شهیدی به مناسبت ارج نهادن به مقام و شخصیت علمی و فرهنگی علامه شهیدی ساخته و در یکی از سالن های فرهنگی علمی شهرستان نصب می شود.

ساخت مجتمع آموزشی علامه شهیدی در بروجرد

وی در ادامه سخنان خود از آغاز کلنگ زنی مجتمع آموزشی، پژوهشی علامه شهیدی در شهرستان بروجرد خبر داد.

ارجمندی اظهار داشت: در حاشیه همایش علامه شهیدی کلنگ مجتمع آموزشی و پژوهشی علامه شهیدی با حضور غلامعلی حداد عادل و سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به زمین زده خواهد شد.

ارائه  17 مقاله در کنگره علامه شهیدی

جعفر حیدری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با اشاره به این که 60 مقاله جهت شرکت در کنگره علامه شهیدی پذیرفته شده است، ابراز داشت: از بین آنها 32 مقاله برای حضور در همایش آماده و 17 عدد از آنان در این همایش ارایه خواهد شد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هفت مقاله در مجله نامه فرهنگستان درج شده و 15 مقاله نیز به صورت پوستر رونمایی خواهد شد.

رونمایی از نرم افزار و پایگاه اطلاع رسانی آثار دکتر شهیدی

حیدری از رونمایی نرم‌افزار آثار دکتر جعفر شهیدی، پایگاه اطلاع‌رسانی و نیز کتابی با موضوع معرفی مجموعه آثار مرحوم شهیدی در این همایش خبر داد و افزود: نمایشگاهی از آثار بر جای مانده از استاد و نیز آثار علمی نویسندگان بروجرد در حاشیه این همایش برپا می‌شود.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از مؤلفان کتاب‌های برتر در حوزه امام علی(ع) و نهج‌البلاغه و غدیر با همکاری بنیاد نهج‌البلاغه و کارگاه‌های آموزشی نهج‌البلاغه برای دبیران در حاشیه این همایش خبر داد.

وی افزود: با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسابقات کشوری کتابخوانی بر مبنای آثار مرحوم علامه جعفر شهیدی در سراسر کشور نیز برگزار می‌شود

برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع  زندگی علامه شهیدی

رضا میرزایی، رییس انجمن سینمای جوان بروجرد از برگزاری یک دوره مسابقه فرهنگی و هنری در رابطه با زندگی علامه شهیدی در بروجرد برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: یک دوره مسابقه فرهنگی هنری در رشته‌های فیلمنامه نویسی، انیمیشن، داستان نویسی کوتاه، عکاسی و فیلم کوتاه در رابطه با زندگی علامه شهیدی در بروجرد برگزار خواهد شد.

میرزایی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات اظهار داشت: این مسابقات به پاسداشت مقام و منزلت علامه شهیدی و با توجه به در پیش بودن همایش این علامه در بروجرد می باشد.

وی با بیان این که به آثار که با محوریت زندگی علامه شهیدی ساخته شوند جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود خاطر نشان کرد: کسانی که مایل به شرکت در این مسابقه هستند، می‌توانند آثار خود را به انجمن سینمای جوان بروجرد تحویل دهند.

قابل ذکر است، علاقه مندان برای آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات کنگره ملی علامه شهیدی می توانند به پایگاه اطلاع رسانی به نشانی www.alameshahidi.com مراجعه کنند.

در مراسم بزرگداشت علامه شهیدی با اهدای لوح تقدیر و نشان مفاخر فرهنگی از خانواده این دانشمند برجسته تقدیر به عمل خواهد آمد.

گفتنی است، همایش بزرگ علامه جعفر شهیدی در روز های 12 و 13 شهریور ماه در شهرستان بروجرد با حضور شخصیت های مطرح کشوری از جمله سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر غلامعلی حداد عادل در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود./9464/پ203/س

 

ارسال نظرات