۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۴۸۱۵

برگزاری مراسم احیای شب قدر زائران ایرانی در آسمان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب نوزدهم مبارک رمضان و نخستین شب قدر، زائران و عمره گزاران ایرانی عازم به سرزمین‌های نور این شب پرفضیلت را در هواپیما احیا می دارند.
مراسم احياي شب قدر در بهشت زهرا تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر، زائران و عمره گزاران ایرانی این شب پرفضیلت را در آسمان احیا می دارند.

 

 براساس این گزارش، این مراسم با حضور زائران، عمره گزاران و همچنین اعضاء و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و ستاد عملیات عمره، با سخنرانی حجت الاسلام خادمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه، فردا شب در پرواز هوایی هواپیما جمهوری اسلامی ایران  به مقصد تهران برگزار خواهد شد.

 

 حجت الاسلام پروانه، کارشناس مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه در این رابطه گفت: شب‌های قدر، عالی‌ترین لحظات برای پیوند بنده و خالق و بهترین فرصت برای اندیشه در جهت بازگشت به خویشتن در اوج غرق گشتگی در دنیای مادی است.

 

 وی درباره فضیلت شب های قدر عنوان کرد: آنان که مأمن و پناهگاه امنی برای توسل می‌جویند، آماده شده‌اند تا در شب های دل کندن از هر آنچه انسان را به پستی و فراق از اصل کشانده، رهایی یابند و همچون آیینه‌ای، مهیا و آماده تجلی نور حق و خداشناسی شوند.

 

 این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: درهای رحمت الهی گشوده شده، فرشتگان نظاره ‌گر اعمال و شب زنده‌داری‌های بندگان عاشقی هستند که سر بر سجده شکر ساییده و او را می‌خوانند تا اندکی از خوان بیکران رحمتش برای ادامه زندگی و ره توشه سفر آخرت به روی آنان گشوده شود.

 

 وی ادامه داد:  اهمیت شب قدر به حدی است که بسیاری از امامان دین بر احیای این شب حتی در حال بیماری نیز سفارش کرده‌اند به همین منظور مراسمی با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آخرین پرواز زائران ایرانی در آسمان برگزار خواهد شد./916/د102/ع

ارسال نظرات