۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۰۰۴
آیت‌الله ‌‌خاتمی:

تل‌آویو در صورت کوچک‌ترین تعرضی به ایران‌ با خاک یکسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تهران هشدار داد: در صورت کوچک ترین تعرضی به ایران، تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود.
آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ در کانون الزهرا(س) کاشان اظهار داشت: بر خلاف ادعای دشمن، هدف تحریم‌های اقتصادی مردم هستند تا آنها خسته شده و دست از آرمان‌های انقلاب بردارند.

 

وی فشار تحریم‌های اقتصادی دشمن را متوجه مردم دانست و بیان داشت: فشارهای اخیر که به تعبیری فشارهای هوشمندانه و به تعبیر دیگر فشارهای فلج کننده‌ای است از اوایل انقلاب تاکنون نیز به طریق‌های مختلف وجود داشته است اما امروز دشمن با تمام توان خود به صحنه اقتصادی آمده است تا ملت ایران را خسته و بی‌حوصله کند تا دست از آرمان‌‌گرایی و دفاع از ارزش‌های انقلابی برداشته و برخی نیز بدون اینکه متوجه باشند با دشمن همراه شده‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: عدم تحمل قدرت جمهوری اسلامی از سوی دشمن موجب شده تا اهداف دشمن تبدیل به آرزو شود و به همین علت دوست ندارند حکومت دینی دیگر در منطقه وجود داشته باشد.

 

به گفته وی، دشمن از ایران هسته‌ای هراسی ندارد و به تعبیر مقام معظم رهبری، آنچه که دشمن را بیش از هر چیز دیگری به هراس انداخته است ایران اسلامی است و در حقیقت دشمن از اسلام می‌ترسد.

 

آیت الله خاتمی، سازش جمهوری اسلامی را یکی از اهداف دشمن برای رسیدن به اهداف خود دانست و گفت: هرگونه سازشی با دشمن به غیر از شکست پیامدی دیگر نداشته و باعث بروز مشکلات دنیایی و اخروی می‌شود.

 

به گفته وی، برخی افراد از رهنمودهای امام راحل قصد هموار کردن جاده سازش را دارند در حالی که امام از ابتدا آمریکا را شیطان بزرگ خوانده است و بنابراین هرگونه صلح و سازشی با شیطان بزرگ محکوم به شکست است.

 

امام جمعه موقت تهران، غافل شدن از سلاح دعا و توسل به ائمه اطهار را یکی دیگر از آرزوهای دشمن دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان از دعا و توسل غافل نشوید که ولایت سلاح قوی ملت‌ها در برابر ظلم‌ستیزی است و عظمت انقلاب اسلامی از ابتدا برخورداری از رهبری قدرتمندی است که مایه مباهات است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تفرقه‌افکنی و دور کردن مردم از ولایت را یکی دیگر از اهداف دشمن دانست و با اشاره به نقش علما در شرایط کنونی ابراز داشت: علما خط اصلی انقلاب و مقاومت و نقش تعیین کننده‌ای طی مدت 33 سال گذشته داشته‌اند اما برخی امروز با اعمال فشار به دنبال حذف علما از صحنه انقلاب هستند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری بشارت دادند این فشارها ادامه نمی‌یابد و به زودی شکسته می‌شود منتها باید مراقب برخی افراد بود.

 

آیت الله خاتمی در ادامه به برخی مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره و بر امید دادن به مردم تأکید کرد و گفت: گرانی‌ها قابل انکار نیست اما اگر  صحبت از گرانی می‌شود باید شرایط تحمیلی دشمن نیز گفته شود و در این راه مسئولان نیز با پرهیز از سوء مدیریت باید کمک کنند تا از فشارها کاسته شود.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه داشتن شاخص‌های بالندگی برای پیشرفت و توسعه کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی تمام شاخص‌های بالندگی را دارا می‌باشد.

 

وی همچنین ثبات مدیریت را یکی از شاخصه‌های مهم بالندگی کشور عنوان و تأکید کرد: ما در جمهوری اسلامی از ثبات مدیریت در اوج خودش و منطبق با سیاست کشور بهره‌مند هستیم چنانکه سیاست‌گذاری‌های کلان کشور به دست مقام معظم رهبری است و به این ترتیب ثبات بعد از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب بی‌نظیر است.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین از امنیت به عنوان شاخصه دوم بالندگی کشور نام برد و با اشاره به اینکه یک اجتماع بالنده سه ویژگی دارد بیان داشت: زیربنای تمامی توسعه‌ها امنیت است و جمهوری اسلامی ایران در منطقه نسبت به کشورهایی چون افغانستان، پاکستان، عراق، آسیای میانه و حتی آذربایجانی که محل یکه‌تازی صهیونیست‌ها است از امن‌ترین کشورهای منطقه محسوب می‌شود.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه از پیشرفت‌های علمی ایران به عنوان شاخصه سوم بالندگی یک کشور نام برد و گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران امروز در تمامی عرصه‌های پزشکی و علمی، انرژی هسته‌ای و هوافضا خیره‌کننده بوده است.

 

وی افزود: به عنوان نمونه قرارگرفتن ماهواره جمهوری اسلامی در فضا، چشم جهانیان را خیره کرده است و ایران را جزو هشت کشور دارای این تکنولوژی قرار داده است.  

 

آیت الله خاتمی، پیشرفت‌های نظامی جمهوری اسلامی را بر مبنای سیاست‌های بازدارنده نظام دانست و گفت: رزمایش اخیر جمهوری اسلامی، آزمایش موشک 2 هزار کیلومتری ایران و شناسایی مراکز هسته‌ای رژیم صهیونیستی اسرائیل عوامل بازدارنده‌ای برای دشمنان اسلام محسوب می‌شود که هشدار می‌دهد در صورت کوچکترین تعرضی از سوی دشمن، تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران، تأثیرگذاری خارجی را پنجمین شاخصه بالندگی کشور دانست و گفت: چه کسی است که نداند بیداری اسلامی در جهان تأثیرگرفته از انقلاب اسلامی است همان بیداری اسلامی که امروز در جهان موجب زلزله شده است و چهار کشور تونس، لیبی، مصر و یمن را از تحت سلطه آمریکا خارج کرده است.

 

به گفته وی، اعتراف صریح دشمن به تأثیرپذیری جمهوری اسلامی در حل مسئله سوریه نشانه تأثیرگذاری خارجی جمهوری اسلامی در سیاست‌های جهانی است.

 

خاتمی، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در منطقه نفوذ معنوی داشته نه نفوذ خارجی یادآور شد: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه ادعای نفوذ مادی بر هیچ کشوری را نداشته است مگر در رابطه با رژیم صهیونیستی همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: "ما هر کجا که بتوانیم به رژیم صهیونیستی ضربه وارد می‌کنیم".

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر نقش اهل بیت(ع) به عنوان الگو برای جوانان تأکید کرد و گفت: دشمن برای اینکه ائمه اطهار و اهل بیت(ع) الگوی جوانان ایران اسلامی نباشد امامت و ولایت حضرت علی(ع) و مذهب تشیع را همیشه بمباران می‌کند.

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان به روحانیون توصیه کرد تا علاوه بر برگزاری جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم، جلسات تحلیل‌های سیاسی را نیز برای جوانان در برنامه‌های ماه مبارک رمضان قرار دهند.

 

آیت الله خاتمی یکی از نیازهای امروز جوانان کشور را تحلیل‌های سیاسی صحیح دانست و متذکر شد: جوانان از رسانه‌ها تحلیل‌های سیاسی را می‌شنوند و زمانی که در پای منبرها حاضر می‌شوند به دنبال شنیدن حرف‌های جدید هستند.

 

همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ با حضور آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و همچنین ائمه جماعات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در کانون الزهرا(س) کاشان برگزار شد./924/د102/ج

ارسال نظرات