۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۳۰۷
رییس مجلس شورای اسلامی:

تفسیر بدون تخصص از اسلام برای کشور مشکل آفرین است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اسلام شناسی تخصص می خواهد و کار هر کسی نیست، گفت: کسانی که بدون تخصص به دنبال ترویج این گونه حرف ها هستند بدانند که با سخنان خود برای کشور مشکل بوجود می آوردند.
دكتر علي لاريجاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در همایش فعالیت های فرهنگی و مهدوی در تولید ملی که روز گذشته در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، رسیدن به حیات معنوی را یکی از نشانه های مومنان دانست و گفت: همه پیامبران الهی تلاش کردند تا مردم را متوجه این معنا کنند که از زندگی مادی برای زندگی معنوی واخروی خود توشه بردارند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: انسان در مسیر زندگی با پرسش های متنوعی روبه رو می شود که با اتصال و اتکا به ائمه اطهار(ع) می تواند آنها را حل کرده و برای خود در آخرت و حیات معنوی درجه ای کسب کند.

 

لاریجانی به سخن علامه طباطبایی مبنی بر اینکه انسان با همان فکر و اندیشه ای که در دنیا دارد محشور می شود اشاره کرد و گفت: اگر انسان در دنیا به فکر پست و مقام و تلاش برای رسیدن به آن باشد نمی تواند با معصومان(ع) محشور شود.

 

وی تمکیل جلسات معنوی و مذهبی را موثر در تقویت ایجاد حیات معنوی در انسان دانست و اظهار کرد: این محافل سبب می شود رشته اتصال انسان به حیات معنوی برقرار شود و با تمسک به سیره اهل بیت(ع) و یاد ایشان بویژه امام زمان(عج) به درجات علیه در آخرت برسیم.

 

وی مهدویت را یک موضوع درخشنده در فکر اسلامی توصیف کرد و با بیان این‌که ادیان دیگر نیز به اصل منجی اعتقاد دارند، ابراز کرد: هرچند فرق اسلامی در برخی جزئیات با هم اختلاف دارند اما در اصل وجود منجی اتفاق دارند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از علمای اهل سنت در کتاب های معتبر خود به خروج حضرت مهدی و انتساب ایشان به پیامبر اکرم(ص) و امام حسن عسکری(ع) اعتقاد دارند، گفت: محیی الدین عربی به صراحت از ظهور امام مهدی(عج) سخن گفته و انتساب ایشان به پیامبر را قبول دارد.

 

لاریجانی با اشاره به این‌که برخی فکر می کنند حضرت مهدی(عج) در دوران غیبت اشرافی به مردم ندارد، ابراز کرد: ایشان از حال مردم با اطلاع هستند و تمام امور را مشاهده می کنند.

 

وی با شاره به روایاتی، یکی از دلایل غیبت امام زمان(عج) را نگرانی از جان حضرت خواند و اظهار کرد: بسیاری از طواغیت در دوران حکومت خود به خاطر یک خواب، فرزندان و جانشینان خود را می کشتند. اولیا خدا ترس از جان خود ندارند بلکه نگران مأموریت الهی خویش هستند.

 

لاریجانی ادامه داد: حضرت مهدی(عج) در جواب نامه اسحاق بن یعقوب به نایب دوم، یکی از دلایل غیبت خویش را عدم بیعت با طواغیت عنوان می کنند چون در زمان ظهور باید با تمام آنها مبارزه کرده و ریشه ظلم را بخشکانند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امام زمان(عج) علیه حکومت هایی که حقایق اسلام و احکام دینی را تعطیل کرده قیام خواهند کرد، گفت: طاغوت های امروزی که دم از اسلام می زنند اما در واقع خلاف آموزه های آن عمل و درمیان مسلمانان تفرقه افکنی می کنند از جمله این طاغوت ها هستند.

 

لاریجانی با اشاره به روایات رجوع مردم و بر طرف کردن نیازهای دینی آنها در زمان غیبت را به عهده راویان حدیث و فقها دانست و اظهار کرد: اگر کسی می خواهد حیات معنوی خود را پر بار کند و در مسیر اهل بیت گام بردارد باید به علمای دین پناه برده و از کسانی که گمراهی در میان مردم ایجاد می کنند پرهیز کنند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اسلام شناسی تخصص می خواهد و کار هر کسی نیست، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهید مطهری مواجهه با اسلام شناسان غیر واقعی بود که گاهی برای توجیه اقدامات خود قرآن را به گونه ای تفسیر می کردند که تئوری مارکسیست ها را توجیه کنند.

 

لاریجانی گفت: کسانی که به دنبال ترویج این گونه حرف ها هستند بدانند که با سخنان خود برای کشور مشکل بوجود می آوردند، با وجود اینکه علمای فراوانی از مشروطه حمایت می کردند به خاطر همین تفکرات زمین خورد و باید برای ما تجربه شود.

 

وی بر ضرورت کارهای فرهنگی از سوی موسسات و نهادها برای پر کردن اوقات فراغت جوانان تأکید کرد و گفت: جوانان خیال نکنند که در ایام فراغت باید دست از تلاش و کوشش علمی برداشت بلکه در این ایام باید به کارهای اصلی که در طول سال از آنها غافل شده ایم و حیات معنوی ما به آنها بستگی دارد، بپردازیم.

 

لاریجانی در ادامه به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5اشاره کرد و ابراز داشت: آنها قبل از مذاکره با ایران مأمور خود را به اسراییل فرستادند و بعد با ما مذاکره کردند و این نشان دهنده تأثیر پذیری آنها از اسراییل است.

 

لاریجانی با اشاره به این‌که رییس جمهور آمریکا در ابتدا چهره اسلام گرایی از خود به نمایش گذاشت و در مصر حرف از احقاق حقوق مسلمانان می زد که برخی از سهل اندیشان کشور نیز این سخنان را باورمی کردند، خاطرنشان کرد: دوات اوباما بیشترین فشارها و تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد به گونه ای که هیچ‌کدام از دولت های پیشین آمریکا اعم از جمهوری خواهان و دموکرات ها مانند اوباما علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر نکردند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز دروغ بازار فریب سیاستمداران شده است، به تحولات بحرین اشاره کرد و ابراز کرد: مردم بحرین چیز زیادی نمی خواهند و حرف آنها این است که هر بحرینی یک رأی داشته باشد اما کسانی که دم از حقوق بشر می زنند با این حق مسلم آنها مقابله کرده و آنها را به خاک و خون می کشند.

 

وی از کشورهایی که در جریان آشوب سوریه به بهانه اعتراضات مردمی دخالت می کنند اما در قبال بحرین سکوت کرده انتقاد کرد و اظهار داشت: چگونه می شود به بهانه دفاع از حقوق بشر به سوریه ارتش فرستاد و قیام مردمی بحرین را سرکوب کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات