۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۱۱۴

کتابخانه مصلای اعظم تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه، قرائتخانه و سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
سالن اجتماعات مصلاي تبريز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام موسی محمدی، مدیر عامل بنیاد مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز، امروز در مراسم افتتاح کتابخانه و سالن اجتماعات این مجموعه دینی اظهار داشت: بر اساس اسناد و اذعان مورخان محل احداث مصلای اعظم تبریز در واقع 700 سال پیش با عنوان مسجد جامع علیشاه بنا شده بود که تا زمان قاجار نیز آن بنای تاریخی استوار بود تا این‌که به مرور زمان تخریب و امروز شاهدیم که از 10 هکتار زمین متعلق به مسجد علیشاه 4 هکتار تصرف و خیابان کشی شده است.
 
وی از اتمام فاز نخست پروژه احداث مصلای اعظم تبریز خبر داد و گفت: این فاز شامل 2 طبقه زیرزمین، هم‌کف، نیم طبقه بانوان و نیم طبقه اداری می باشد که بخش‌هایی از جمله سالن اجتماعات، مهدکودک، کتابخانه و قرائتخانه، مخزن کتب عمومی و مرجع، سرویس‌های بهداشتی را شامل می شود.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که آمفی تئاتر مصلای اعظم تبریز ظرفیت هزار و 53 نفر را دارا است، افزود: 4100 مترمربع از فاز نخست متعلق به کتابخانه و مجموعه مساحت 2 قرائتخانه، غرفه‌های پژوهشی و کتابخانه کتب مرجع و خطی 1800 مترمربع است.
 
مدیرعامل بنیاد مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز خاطرنشان کرد: هر یک از قرائتخانه‌های خواهران و برادران مصلای اعظم تبریز ظرفیت حضور همزمان 500 نفر را داراست، که هم اکنون حاوی حدود 20 هزار جلد کتاب است که از عموم شهروندان فرهنگ‌دوست استان که کتب بلااستفاده در کتابخانه شخصی خود دارند، درخواست می شود با اهدای کتاب، در تجهیز این مرکز فرهنگی یاری‌گر بنیاد مصلای تبریز باشند.
 
حجت الاسلام محمدی استفاده از مهندسان و مشاوران مجرب کشور در رشته‌های مختلف را از ویژگی‌های این پروژه نام برد و افزود: مجموعه مصلای بزرگ تبریز از لحاظ روشنایی، سیستم‌های صوتی و تصویری، استفاده از هنرهای اسلامی در آرایش و تجهیز داخلی به گونه‌ای طراحی شده که عموم مردم مؤمن و متدین در آن احساس آرامش روحی و روانی کنند.
 
وی با اشاره به این‌که مجموعه فاز نخست مصلا دارای موزه خواهد بود، ادامه داد: امروز مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز که با پیگیری‌های جدی آیت الله مجتهدشبستری و همکاری مسؤولان استانی و همچنین مهندسان اقضی نقاط کشور به‌عنوان نماد و آبرویی برای شهر اولین‎‌‌ها تبریز مطرح است./935/پ203/ب
ارسال نظرات