۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۶۶۸
امام جمعه تبریز:

اصلاح الگوی مصرف لازمه پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز اصلاح الگوی مصرف را نیاز امروز جامعه ایران و مقدمه‌ای برای تحقق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی دانست.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف نیاز امروز جامعه ایران و مقدمه‌ای برای تحقق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی است، در حقیقت اصلاح الگوی مصرف لازمه پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی است.

وی با انتقاد از مصرف بالای آب در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به این که کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، مصرف بهینه آب ضروری به نظر می رسد، هم اکنون آب های جاری بسیاری از مناطق کنترل و ذخیره می شود که جا دارد مسؤولان در مقابله با پدیده خشک شدن دریاچه ارومیه اقدامات سریع و عملی داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که صرفه جویی و مصرف صحیح موجب افزایش برکات الهی در حیات بشر می شود و در مقابل اسراف باعث غضب الهی و سلب نعمات خواهد شد، گفت: اسراف در مصرف آب به عنوان مایه حیات همواره در باورهای دینی و اعتقادی تقبیح شده است.

آیت الله شبستری با انتقاد از این‌که برخی استفاده های ناصحیح از آب بهداشتی موجب هدررفت منابع آبی می شود، اظهار کرد: فرهنگ سازی در چگونگی مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد تا در کارهای روزمره که از آب استفاده می شود، اسراف و هدرروی کاهش یابد.

وی آب‌رسانی به تمام شهرها و روستاهای کشور را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: در شرایطی که تعدادی از مردم مناطق محروم و دور افتاده امکان دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشتی را ندارد، شایسته نیست عده ای با اسراف در مصرف آب، در حق آن محرومان جفا کنند.

همچنین رضا پوررجب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: آزمایشگاه کنترل کیفی آب آذربایجان شرقی پس از تهران بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه در این زمینه است که افزون بر استان برخی از استان های همجوار را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان خدمات خود را در زمینه تأمین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب 930 هزار فقره انشعاب آب و478 هزار انشعاب فاضلاب در 57 شهر ارایه می کند./935/پ202/س
ارسال نظرات