۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۴۷۸

جشنواره پیامک ادبی رضوی در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره پیامک ادبی رضوی همزمان با دهه کرامت در این استان خبر داد.
بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان/امام رضا(ع)


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار داشت: این جشنواره از مجموعه برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره پیامک ادبی رضوی در محورهای تک‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا (ع)، تمثیل‌ها، رویاپردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر، زندگی‌نامه،‌ سفر تاریخی امام رضا (ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا (ع) با ذکر منبع روایات، برگزار می‌شود.

داننده هدف از برپایی این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه ابعاد مختلف شخصیت امام رضا (ع) عنوان کرد.

وی همچنین شناسایی و ارج نهادن به تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره،‌شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار و استفاده از ظرفیت متنوع آفرینش‌ها و کوتاه‌نویسی‌های ادبی با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ادبی پیامک رضوی برشمرد.

وی تأکید کرد: متن پیامک ارسال شده باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تأثیرگذار و در حد 25 تا 150 کاراکتر باشد که برای نخستین بار آفریده شده است.

براساس این گزارش علاقه‎مندان می‌توانند متن پیامک‌های خود را تا اول شهریورماه سال جاری به شماره 10004113361179 ارسال کنند.

گفتنی است جشنواره ادبی پیامک ادبی رضوی از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، معاونت امور فرهنگی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها برگزار می‌شود./935/د101/ب

ارسال نظرات