۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۳۱۴۵۸
روزنامه گاردین:

عربستان به فتنه گران سوریه حقوق پرداخت می کند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه گاردین انگلستان از طرح عربستان سعودی برای پرداخت حقوق ماهیانه به فتنه گران و نظامیان جدا شده از ارتش سوریه خبر داد.
شورشيان مسلح در سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الانتقاد، روزنامه گادرین انگلیس در مقاله ای با عنوان «نقشه های عربستان برای حمایت از معارضه مسلحانه سوریه» به بررسی فشارهای آل سعود به نظام بشار اسد پرداخت و تاکید کرد: مقامات سعودی حاضرند حقوق ماهیانه ای را به عناصر به اصطلاح ارتش آزاد سوریه بپردازند تا مقدمات جدایی نظامیان از ارتش سوریه و فشار علیه بشار اسد را افزایش دهند.

این مقاله می افزاید: نقشه های عربستان در حضور مسؤولان این کشور و مسؤولانی از آمریکا و برخی کشورهای عربی مورد بحث قرار گرفت و پس از آن بود که سلاح فراوانی از سوی عربستان و قطر در اختیار معارضان سوری قرار داده شد که نتایج آن در نبردهای اخیر میان ارتش و نیروهای جدا شده کاملا ملموس بود.

گاردین با اشاره به حمایت مستمر سه کشور عربی از فتنه گران سوری، اظهار داشت: مقامات سعودی مسؤولیت حمایت کامل مادی و معنوی حمایت از معارضه را بر عهده گرفتند، ترکیه که در مجاورت سوریه قرار دارد به معارضان اجازه داد پایگاهی برای خود در استانبول احداث کنند تا به وسیله آن به هماهنگ ساختن نیروهای ارتش آزاد سوریه بپردازند.

این روزنامه چاپ انگلستان ادامه داد: طرح پرداخت حقوق به معارضان مسلح سوریه با هدف ایجاد اعتماد به نفس در میان معارضان صورت می گیرد و سبب جدایی نظامیان از ارتش این کشور و پیوستن به ارتش آزاد خواهد شد و بدینوسیله ارتش سوریه دچار ضعف می شود.

گاردین انگلیس همچنین خبر داد که حقوق فتنه گران مسلح سوری به دلار آمریکا یا یورو پرداخت می شود و این بدین معناست که حقوق این افراد در شرایط کنونی سوریه به مراتب بیشتر از حقوقی است که از دولت دریافت می کردند./980/ب902/ک




ارسال نظرات