۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۴۸۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

وابستگی اقتصادی کشور به وابستگی سیاسی و فرهنگی می‎انجامد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر خودکفایی کشور در صنایع و کالاهای استراتژیک گفت: وابستگی اقتصادی، منجر به وابستگی سیاسی و فرهنگی می‎شود.
سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ملي


حجت الاسلام جواد حاجی‎زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر همت مسؤولان و عموم مردم برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: بخشی از این مسؤولیت بر عهده مسؤولان و بخشی دیگر متوجه عموم اقشار جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که ضعف اقتصاد در جوامع اسلامی با وجود منابع فراوان انرژی غیر قابل قبول است، بیان داشت: کارگران، فعالان عرصه تولید و جوانان تحصیل کرده باید از ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور به خوبی استفاده کرده و در جهت تولید ملی گام بردارند.

وی با بیان این‌که بایستی کشور در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز به کشورهای دیگر وابسته نباشد، خاطرنشان کرد: وابستگی اقتصادی، منجر به وابستگی سیاسی و فرهنگی خواهد شد؛ از این رو باید با وحدت، همدلی و تلاش در حل مشکلات و موانع پیش‌روی اقتصاد و صنعت کشور، مسیر خودکفایی را ادامه دهیم.

امام جمعه اهر افزود: در سالی که مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند، باید با همت مضاعف به حمایت از تولید داخلی برای رونق اقتصادی، افزایش درآمد مردم و در نهایت اشتغالزایی برای جوانان گام برداریم.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این که تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه‌گذاران ایرانی رشد و توسعه خواهد داشت تصریح کرد: گرایش مردم به مصرف کالاهای تولید داخل، به یقین مانع خروج ارز از کشور و تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه ریشه‎کن‎شدن معضل بیکاری در برخی نقاط کشور خواهد شد.

وی لازمه گرایش مردم به مصرف کالاهای تولید داخل را ارتقای کیفیت دانست و اظهار داشت: کنترل واردات برخی کالاهای غیرضروری و مشابه داخلی، مبارزه با قاچاق کالا، به‌روز رسانی واحدهای تولیدی و صنعتی و کاهش قیمت تمام شده از عوامل مهم در افزایش تولید ملی هستند./935/ت303/س

ارسال نظرات