۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۳۰۸
امام جمعه مرند:

حیات جامعه در گرو عمل به امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند با بیان اینکه دشمنان به دنبال انحراف و خدشه در آموزه‌های دینی امت اسلامی هستند، گفت: حیات جامعه در گرو عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امام جمعه مرند، امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرند اظهار داشت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب شرعی با برکات ارزشمند معنوی در جوامع همراه است.

وی با بیان اینکه حیات جامعه در گرو عمل به امر به معروف و نهی از منکر است، خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی اهمال کاری‌ها در عدم حمایت قاطع مسؤولان قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، موجب بروز رفتاهای غیرفرهنگی در برخی از شهرها حتی در ایام محرم خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت زاده ادامه داد: مردم از مسؤولان انتظار دارند خود در برخورد با قانون‌شکنان و در حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر به صورت جدی وارد عمل شوند و فقط به صحبت و شعار اکتفا نکنند.

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال انحراف و خدشه در آموزه‌های دینی امت اسلامی هستند، خاطر ‌نشان کرد: اگر ضرورت اجرای احکام الهی در نظام اسلامی مطرح شود و مردم بدانند که بی توجهی به شعائر دینی چه عواقب خطرناکی به دنبال دارد، تبلیغات سوء دشمنان بی‎ثمر خواهد بود.

حجت الاسلام نعمت زاده در ادامه تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: اگر خود را شیعه و مسلمان می دانیم باید نسبت به احکام دینی خود نیز آشنا باشیم و مراتب اجرای این فریضه الهی را بدانیم، در غیر این صورت رسانه های شیطانی غرب آموزه های غلط و التقاطی که نشات گرفته از نظام لیبرالی و سکولاریستی است را به ما دیکته خواهند کرد.

امام جمعه مرند با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده آینده کشور است، گفت: بر اساس احادیث و روایات وارده همه اعمال دیگر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در مقابل دریا هستند.

وی گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر با برخورد با منکرات بزرگ آغاز شود تا عاقبت کسانی که به منکرات بزرگ از قبیل غارت بیت‌المال و آلوده کردن عمومی فضا دامن می‌زنند طوری نشان داده شود که مورد عبرت سایران، خوشحالی مومنان و ترس گناه‌پیشگان شود.

همچنین بهنام رضوانی، فرماندار مرند در سخنانی با اشاره به طرح‌های اجرا شده برای ترویج فرهنگ خوش حجابی در این شهر اظهار داشت: رسانه‌ها نباید با انتشار برخی اخبار نسبت به فضای فرهنگی کشور سیاه‌نمایی کنند، خدمات ارزنده نظام در مقابل نقص‌ها و کاستی‌هایی که شاید از مدیران سرزده باشد، بسیار کلان است./935/پ202/ب

ارسال نظرات