۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۶۶۶
معاون صدای مرکز قم:

سخنرانی‌ مذهبی بیشترین مخاطب رادیویی را در قم دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون صدای مرکز قم با اشاره به تغییر برنامه‌های رادیو قم در سال جدید گفت: سخنرانی‌ مذهبی بیشترین مخاطب رادیویی را در قم دارد از این رو توجه ویژه‌ای به این بخش داریم.
راديو


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید قربانی جم، معاون صدای سازمان صدا و سیمای مرکز قم صبح امروز در نشستی خبری که در آستانه سالروز تاسیس رادیو برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شبکه رادیویی قم در سال گذشته، برنامه‌های این رسانه در سال جدید را اعلام کرد.

وی شعار سال گذشته رادیو قم را «رادیو برای همه در همه جا» عنوان کرد و بیان داشت: برای تحقق این شعار برنامه‌های متعددی را خارج از استودیو اجرا کردیم.

معاون صدای مرکز قم برنامه‌های رادیو مدرسه، محله به محله، یک صبح یک اداره و شب فیروزه‌ای را از فعالیت‌های خارج از استودیوی رادیو قم معرفی کرد و اظهار داشت: برنامه‌های خارج از استودیو زحمت فراوان و نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد با این وجود شبکه رادیویی قم در این زمینه به لحاظ کمیت و کیفیت در کشور رکورددار است.

وی به موفقیت بالای این شبکه رادیویی اشاره کرد و بیان داشت: در سال 90 تعداد 108 نفر از همکاران و نیز 15 برنامه این رادیو موفق به کسب نمره ارزیابی 70 به بالا شد که نسبت به سال‌های پیش از آن بی سابقه بوده است.

قربانی با اشاره به تولید و پخش 9550 دقیقه برنامه در ایام نوروز افزود: از این حجم برنامه حدود 388 دقیقه ارتباط رادیویی با 28 شبکه استانی، 25 دقیقه ارتباط با رادیوهای سراسری، 315 دقیقه ارتباط تلفنی با حدود 60 نفر از مسؤولان استانی و 270 دقیقه ارتباط با گزارشگر مستقر در مناطق راهیان نور اختصاص یافت.

وی وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید، علما و مراکز علمی و پژوهشی را از ویژگی‌ها و مزیت‌های شهر قم دانست و اظهار داشت: این ویژگی‌ها هم کار ما را سخت و هم مسؤولیت ما را برای فعالیت در رادیو قم سنگین‌تر می‌کند.

معاون صدای مرکز قم حرکت صدا و سیمای قم را منطبق با سیاست‌های کلی سازمان عنوان کرد و گفت: انطباق با منشور رسانه‌ای، توجه به «دین، اخلاق، امید و آگاهی» به عنوان عناصر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه به شعار سال و نگاه به سند توسعه استانی و اولویت‌های استان از ویژگی‌های برنامه‌های تولیدی رادیو قم است.

وی ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها، جذب و نگه‌داشت مخاطب و رضایت و خشنودی مخاطب را سه هدف عمده شبکه رادیویی قم برشمرد و ابراز داشت: برای رسیدن به این اهداف حدود 95 درصد برنامه‌های رادیو قم در سال 91 برنامه‌های جدید است و برای جذاب شدن آن سه مجله صبح‌گاهی، عصرگاهی و شبانگاهی با آیتم‌های مختلف و متنوع طراحی کرده‌ایم.

قربانی ادامه داد: مجله صبح‌گاهی از ساعت 9 تا 12 هر روز با محوریت خانواده، مجله عصرگاهی از ساعت 17 تا 21 با رسالت امیدبخشی، مجله شبانگاهی محور اخلاق و برنامه‌های دینی از ساعت 12:45 تا 14 از این شبکه پخش می‌شود.

وی در پایان اقبال مردم به برنامه‌های دینی را بسیار خوب دانست و گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده، سخنرانی اولویت اول مردم در برنامه‌های رادیویی است، از این رو کوشیده‌ایم در سال جدید سخنرانی‌های با محتوای مفید و جذاب را با ساختاری جدید و زیبا و در زمان مناسب به مدت 30 دقیقه در نوبت های مختلف پخش کنیم./916/202/ع

ارسال نظرات