۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۵۳۵
معاون فرهنگی دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان:

طرح تربیت تخصصی مبلغان حجاب بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با اشاره به برگزاری کارگاه های تخصصی حجاب در مدارس علمیه خواهران مشهد، از بررسی طرح تربیت تخصصی مبلغان حجاب در حوزه علیمه خواهران خبر داد.
حجاب
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حجاب در مشهد، حجت الاسلام حسین مشهدی، دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانة النبی در مشهد، روز گذشته در نشستی مشترک با مدیران مدارس علمیه خواهران مشهد با اشاره به جایگاه و اهمیت حجاب و وضعیت کنونی جامعه اظهار کرد: در این عرصه به لحاظ آماری کارهای زیادی انجام شده ومی شود اما هیچ یک به صورت منسجم و کاربردی نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه طلاب حوزه نیز مهارت کاربردی سازی آموخته های خود را ندارند، گفت: باید دید حوزویان تغییر کند؛امروز باید مسائل دینی را به صورت کاربردی به نسل جوان ارائه داد، آنچه در کتاب ها و متون درسی آمده است تا به صورت کاربردی و عملی در نیاید هیچ ارزشی ندارد.

حجت الاسلام مشهدی همچنین حمایت مدیران و مسوولان حوزه علمیه مشهد را در ارائه تسهیلات علمی به طلاب مربی این مرکز، معرفی طلاب مستعد و انسجام فعالیت ها با این مرکز را خواستار شد و ابراز داشت: طی دو سال اجرای طرح تاکنون، از میان 2130 دانش اموز تحت پوشش در پایه های سوم تا پنجم، 1412 نفر به انتخاب خود چادری(حافظان حجاب) شده و 697 نفر نیز بدون چادر(حامیان حجاب)، حجاب خد را رعایت می کنند.

دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانة النبی در مشهد با بیان اینکه در کنار آموزش عفاف و حجاب، مسائل احکام و اخلاق نیز بیان می شود، افزود: در طول اجرای این طرح، کاهش استفاده از ماهواره در خانواده های دانش آموزان، چادری شدن مادران و تقویت بنیه دینی خانواده ها را شاهد بوده ایم.

وی در ادامه، تدوین، چاپ و توزیع کتاب های «مروارید بهشتی» ویژه پایه های سوم تا پنجم دبستان، آغاز اجرای طرح خوش حجابی شهری، تحت پوشش داشتن بیش از دو هزار دانش اموز، برپایی همایش بزرگ مادران ونواختن زنگ حجاب در 14 مدرسه را از فعالیت های این مرکز در مشهد عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اصول مهم کار ما این است که بانوان چادری، چادری بمانند، در طرح خوش حجابی شهری، مربیان این مرکز، به صورت نامحسوس در سطح شهر تردد داشته و با ارائه کارت تشویق به دختران 14-7 ساله انان را به تشکیل پرونده در مرکز ریحانة النبی و شرکت در برنامه های فرهنگی تفریحی ان ترغیب می کنند.

حجت الاسلام مشهدی با اشاره به عدم همکاری و حمایت نهادهای فرهنگی و مذهبی مشهد از این مرکز، خاطرنشان کرد: همه مسوولان فعالیت های ما را به زبان تشویق می کنند اما عملا حمایتی ندارند و حتی بعضا مانع تراشی نیز دارند. این درحالی است که در سایر شهرها از جمله ارومیه، با حمایت مناسب مسوولان، طرح مدارس در مقاطع بالاتر از دبستان نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به فعالیت 25 مربی حجاب در این مرکز، گفت: هم اکنون هزینه های مالی مرکز به صورت مردمی و یا از طریق فروش محصولات فرهنگی تأمین می شود که جوابگوی مخارج نیست و توجه هرچه بیشتر مسوولان امر را می طلبد.

دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانة النبی در مشهد همچنین آمادگی این مرکز را جهت آموزش مربیان حجاب به منظور فعالیت در سایر سازمان ها اعلام کرد.

گفتنی است مرکز حجاب ریحانة النبی از سال 1384 با تصویب وزارت کشور وحوزه علمیه قم در قالب یک طرح ملی آغاز به کار کرده است و هم اکنون هشت شهر کشور را زیر پوشش دارد./930/پ202/س
ارسال نظرات