۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۲۵۸۵۵
استاد حوزه علمیه:

اقتصاد اسلامی مورد هجوم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بندر امام خمینی تاکید کرد نظام جمهوری اسلامی ایران در انقلابی در سال 57 به پیروزی سیاسی و فرهنگی رسید؛ اما اگر دست به کار نشویم، به یقین اقتصاد انقلاب مورد هجوم کشور های بیگانه قرار می گیرد و از بین می رود.
سال توليد ملي ، حمايت از کار و سرمايه ايراني
حجت الاسلام محمد تابش، استاد حوزه علمیه بندر امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت اقتصاد برای انسان تصریح کرد: اقتصاد لازمه ادامه حیات بشریت است و اگر این مقوله مهم در معیشت انسان وجود نداشته باشد زندگی وی مختل خواهد شد.

وی به نظریه مکتب های مختلف درباره اقتصاد اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه مکتب هایی به وجود آمده است که اقتصاد را مهم تر از حکومت، دین، رهبر و سیاست می دانند.

استاد مدرسه علمیه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اقتصاد اسلامی گفت: اقتصادی اسلامی است که اهداف، خط مشی، چشم انداز و نظام اقتصادی آن را اسلام تعیین و مشخص می کند.

حجت الاسلام تابش نظام اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در خط اسلام دانست و اظهار داشت: همه بخش های کشور تحت رهبری واحد به دنبال اسلامی کردن اقتصاد هستند.

وی با اشاره به انقلاب های موجود در منطقه خاطرنشان کرد: انقلاب هایی که به پیروزی رسیدند در واقع غلبه آن ها جنبه سیاسی داشته است؛ اما از بعد فرهنگی هنوز بر قدرت های داخل کشورشان پیروز نشده اند.

حجت الاسلام تابش افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در انقلابی که با خیزش مردم در سال 57 علیه رژیم طاغوت انجام داد، به پیروزی سیاسی و فرهنگی رسید اما اگر دست به کار نشویم، به یقین اقتصاد انقلاب مورد هجوم کشور های بیگانه قرار می گیرد و از بین می رود.

مردم و مسؤولان به رهنمود های رهبری توجه کنند

استاد حوزه علمیه بندر امام خمینی(ره) به توجه آحاد مردم به ویژه مسؤولان نظام به نامگذاری سال91 اشاره کرد و گفت: مردم و مسؤولان اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه و اقتصاد کشور را قوی و مستحکم کنند در واقع آخرین امید دشمن را به ناامیدی و شکست تبدیل کرده اند.

وی در فراز پایانی سخنان خود با اشاره به رسالت مهم مبلغان و روحانیان در امر نامگذاری سال جاری تصریح کرد: روحانیان، مبلغان و صاحب نظران باید به تبیین شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای مردم و مسؤولان بپردازند./9458/ت302/س
ارسال نظرات