۱۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۷۸۸
عضو خبرگان رهبری:

سرمایه‌گذاری اقتصادی در مناطق مختلف کشور نیازمند تغییر نگرش مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: عدم حمایت از سرمایه گذاران ایرانی سبب خروج ارز به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تاکید بر تحقق کامل و صحیح رهنمود‌های مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با بینش عمیق سیاسی و اقتصادی به تحولات منطقه ای و بین المللی خواستار گسترش تولید ملی و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی هستند.

وی با بیان این که عدم حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی موجب جذب سرمایه‌های ملی و خروج ارز به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون بنادر و مناطق آزاد حوزه خلیج فارس با سرمایه‌های ایرانی آباد شده‌اند که اگر این دارایی ها به داخل کشور سرازیر شوند، به یقین با تأثیرات مثبت اقتصادی همراه خواهد بود.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این که ورود سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور نیازمند تغییر نگرش و عدم تنگ نظری برخی مسؤولان است، گفت: اگر رهبری بر حمایت از سرمایه ایرانی تاکید دارند، دیگر نباید برخی سلایق شخصی و یا جناحی را در مسائل دخیل کرد.

وی با بیان این که تحقق سفارش‌های رهبری از سوی متولیان امر، تعالی بیش از پیش نظام اسلامی را به دنبال دارد، خاطر‌نشان کرد: رهبر معظم انقلاب، سال جدید را به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قرار داده‌اند، امید است امسال اهتمام مسؤولان برای حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی بیش از گذشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده مردم از کالاهای مشابه داخلی تصریح کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته فرهنگ غلطی در کشور رایج شده که هر کالای خارجی باکیفیت و مرغوب است، در حالی که بسیاری از اجناس تولید کشور با مارک های خارجی به فروش می رسد.

امام جمعه مراغه ضرورت توجه به استعدادهای موجود در کشور، سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات مختلف و اشتغالزایی را مورد تاکید قرار داد، گفت: حمایت از سرمایه‌گذار داخلی، لازمه رونق اقتصادی و افزایش تولید ملی است، مردم نیز باید نیازمندی های خود را از تولیدات داخلی تهیه کنند تا صنایع داخلی تقویت و توسعه یابد.

وی حمایت از سرمایه‌گذار را پیش زمینه افزایش تولید ملی، اشتغالزایی، تکریم کار و کارگری و همچینن ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در داخل کشور دانست و افزود: اکثر سرمایه گذاری‌های انجام شده در کشورهای عربی همسایه و به خصوص در امارات از سوی سرمایه‌گذاران ایرانی صورت می گیرد که با حمایت از آنها می‌توان آنها را به سرمایه‌گذاری در کشور ترغیب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی همت همگان به ویژه مردم و مسؤولان را لازمه تحقق توصیه های مهم رهبری در سال‌جاری دانست و اظهار داشت: نباید پیام نوروزی رهبر را تنها در تابلوها و یا بیلبوردهای آزادراه ها مشاهده کرد، چراکه امروز دوران عمل فرا رسیده است./935/ت302/س
ارسال نظرات