۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۵۶۷۹
امام جمعه تفت:

شعار تحریم آبروی دشمنان را برده است

خبرگزاری رسا - امام جمعه تفت بیان داشت: احساس امنیت از سوی سرمایه گذار و نیروی کار، تولید داخلی را تقویت می کند.
حجت الاسلام مديح


حجت الاسلام محمدرضا مدیح، امام جمعه تفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک سال نو و تقدیر نامگذاری سال 91 به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، بیان داشت: از نظر فرهنگ دینی و اسلامی وابستگی به بیگانه قباحت و زشتی دارد و در اسلام سفارش شده که مسلمانان در همه امور به سمت استقلال بروند.
 
این فعال فرهنگی اظهار داشت: جهاد اقتصادی یک شعار کلی است و تولید ملی یکی از اجزای آن است که باید توجه داشته باشیم این مهم با یک حرکت یکساله محقق نمی شود و نیاز به برنامه های دراز مدت دارد.
 
وی با اشاره به اینکه کارنامه سی ساله انقلاب، تاییدی بر تلاش برای خودکفایی و استقلال بوده است، گفت: تحقق جهاد اقتصادی، کار یک ساله نیست و تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری این بود که یکی از شاخه های جهاد اقتصادی یعنی تولید ملی را برای سال 91 انتخاب کردند تا همان جریان ادامه پیدا کند و امیدوارم در این زمینه فرهنگ سازی و کار جدی شود.
 
جانشین کنگره شهدای روحانی کشور بیان داشت: در کارهای عمرانی، چند برنامه پنج ساله برای کشور در نظر گرفته شده که در جهت جهاد اقتصادی است و برای زیر شاخه های آن هم باید برنامه ریزی مناسب شود و با این مقوله مهم برخورد شعارگونه نشود.
 
وی اذعان داشت: در شرایط موجود حقیقتا جنگ اقتصادی از سوی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است از این رو باید همچون صحنه جنگ هشت ساله که خود را از یوغ استکبار نجات دادیم، با همت و حضور در جنگ اقتصادی در برابر استکبار پیروز شویم.
 
وی بیان داشت: لازمه تولید ملی و خودکفایی داخلی این است که دولت از نظر کارهای اداری، سرمایه گذاران را حمایت کند و با سبک سازی فرایند اداری، ورود سرمایه گذاران به بازار را تسهیل کند.
 
امام جمعه تفت احساس امنیت برای تولید داخلی را مهم خواند و گفت: نیروی کار یعنی کارگر و سرمایه گذار و کارفرما باید احساس امنیت کنند و ثبات را در کار ببینند.
 
وی اظهار داشت: افق تولید ملی این است که کشور را از نظر نیازهای اقتصادی و صنعتی در بخش خرد و کلان به خودکفایی برسانیم.
 
رییس پیشین بسیج طلاب اظهار داشت: دشمنانی که شعار تحریم می دادند امروز این شعارشان کند شده و قوت عمل جمهوری اسلامی ایران به گونه ای شده است که دشمن در تحریم ایران دچار بی آبرویی شده و اکنون منافع خویش را در خطر می‌بیند.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر قوت صنعتی باید به جایی برسد و توان اقتصادی خود را به شکلی چشمگیر ارتقا دهیم که دشمن از این قدرت حساب ببرد.
 
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که ارتقای تولید ملی و خودکفایی داخلی در ایران شدنی است زیرا قبل از انقلاب در همه ابعاد محتاج و وابسته بودیم اما هر روز با همه سختی ها به سمت استقلال رفتیم و موفقیت لازم را به دست آوردیم و ان شاء الله در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی قدم نهایی را برداریم و اگر ذره ای به بیگانه اتکا داریم است برطرف شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات