۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۲۰۰
در مشهد؛

پویانمایی شهید کاوه و صیاد شیرازی تولید می شود

خبرگزاری رسا ـ پویانمایی سرداران شهید کاوه و صیاد شیرازی در راستای پرداختن به موضوع زندگی اسطوره ها و حماسه سازان دفاع مقدس در مشهد تولید می شود.
پویانمایی شهید کاوه و صیاد شیرازی تولید می شود
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روباط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در بازدید از پروژه های پویانمایی شهید محمود کاوه با عنوان حماسه یک دلاور و شهید صیاد شیرازی، با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی اظهار کرد: یکی از سیاست های سازمان صدا و سیما پرداختن به موضوع زندگی اسطوره ها و حماسه سازان دفاع مقدس است که برای نوجوانان و جوانان الگوی بسیار مناسبی هستند.

وی افزود: به همین دلیل صدا و سیمای خراسان رضوی از چند سال گذشته در این زمینه گام هایی برداشته است و اولین کار مرکز در این حوزه، کلید زدن پروژه حماسه یک دلاور بود که به نمایش بخش هایی از زندگی سردار اسلام شهید محمود کاوه می پردازد.

وی ادامه داد: این پروژه 13 قسمتی 4 سال به طول انجامید و در پنج جشنواره فجر،بسیج هنرمندان، جشنواره رادیو تلویزیونی همدان و جشنواره انیمیشن هشت رتبه برتر کسب کرد.

حجت الاسلام نهاوندی در ادامه با اشاره به اینکه امسال پروژه پویانمایی شهید صیاد شیرازی در حال انجام است، بیان کرد: این پروژه نیز بخشی از زندگی شهید علی صیاد شیرازی را در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نمایش خواهد گذاشت.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی تصریح کرد: پروژه شهید صیاد شیرازی در 13 قسمت و در کمتر از 18 ماه به پایان خواهد رسید و امیدواریم در سال 91 آماده پخش شود.

محمود سلطان پور، کارگردان و تهیه کننده مجموعه انیمیشن کاوه و شهید صیاد شیرازی، نیز با اشاره به اینکه این پروژه با ساختار رئال انیمیشن و فول سه بعدی است و خروجی نهایی آن به صورت HDخواهد بود،گفت: مجموعه شهید صیاد شیرازی درحال حاضر مراحل تولید خود را پشت سر می گذارد و امیدواریم تا پایان دی ماه سال 91 این مجموعه به مرحله پخش برسد.

لازم به ذکر است سردار شهید صیاد شیرازی 21 فروردین 1378 مقابل منزلش توسط منافقین به شهادت رسید و جانشین ریاست ستاد کل نیروهای مسلح بود./930/د102/س
ارسال نظرات