۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۲۲۹۸
اخوان المسلمین مصر:

بقایای رژیم حسنی مبارک عامل اصلی حادثه ورزشگاه مصر است

خبرگزاری رسا ـ درگیری تماشاگران ورزشگاه پورت سعید با 80 کشته تلخ ترین شب فوتبال جهان را رقم زد و گروه های اسلام گرای سیاسی به ویژه جماعت الاخوان المسلمین آن را خرابکاری عناصر رژیم مبارک درسالروز انقلاب مصر عنوان کردند.
درگيري تماشاگران ورزشگاه پورسعيد
به گزارش خبرگزاری رسا تماشاگران مسابقه فوتبال تیم های المصری و الاهلی در شهر پورت سعید پس از پایان مسابقه با ورود به زمین بازی با بازیکنان درگیر شدند که بر اثر این درگیری نزدیک به 80 کشته و یکهزار نفر زخمی شدند.

مشیر محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر که اداره این کشور را بر عهده دارد، پس از حادثه ورزشگاه پورت سعید، 3 روز عزای عمومی در این کشور اعلام و تاکید کرد: عاملان این حادثه تحت تعقیب قرار می گیرند و آنها را به حال خود رها نمی کنند.

طنطاوی افزود: کمیته تحقیقاتی را متشکل از همه طرف های مورد نظر برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل خواهند داد.

گفتنی است، جماعت الاخوان المسلمین بقایای رژیم مخلوع حسنی مبارک را به خرابکاری عمدی در این کشور در سالروز انقلاب مردم مصر متهم کرد.

عصام عریان، نماینده رئیس حزب آزادی و عدالت در جماعت الاخوان المسلمین درباره حادثه پورسعید گفت: این حادثه عامدانه و پیامی از سوی بقایای رژیم مبارک است.

وی تاکید کرد: علت این تراژدی اهمال کاری و فقدان عمدی ارتش و پلیس است. کسانی در این کشور می خواهند از با ایجاد عمدی آشوب در مصر از روند انتقال صلح آمیز قدرت جلوگیری کنند./982/ب902/گ
ارسال نظرات