۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۱۹۴۵
رییس ستاد اقامه نماز گیلان:

ارتباط مردم با علما و روحانیت تضمین کننده سعادت اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز گیلان در مراسم بزرگداشت ‌آیت الله حاح شیخ محمد علی زاهد(ره) با اشاره به جایگاه علم و عالم در جامعه اظهار داشت: ارتباط با علما تضمین کننده سعادت مردم است.
روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حاح شیخ محمد علی زاهد خمیرانی، از علمای برجسته استان گیلان با حضور آیت الله رودباری، جمعی از علما و روحانیان و مسؤولان استانی و شهرستانی در مسجد حجتیه رشت برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی، رییس ستاد اقامه نماز گیلان در این مراسم با اشاره به جایگاه علم و عالم در جامعه اظهار داشت: ارتباط با علما تضمین کننده سعادت مردم است.

وی به نقش علما و روحانیان در تاریخ اسلام اشاره کرد و با بیان این که علما و بزرگان دینی همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی بودند، افزود: امروز نیز روحانیت همانند گذشته مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی است.

رییس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان این که علما و روحانیت همواره پناهگاه و مأمنی امن برای مردم بوده و هستند، تصریح کرد: مردم همیشه اعتماد قلبی به روحانیت داشتند و همین مسأله سبب ارتباط نزدیک مردم با علما شده است.

حجت الاسلام حجازی با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره در پی خدشه‌دار کردن جایگاه روحانیت بوده‌اند، ادامه داد: حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده است.

وی با بیان این که ارتباط مردم با علما و بزرگان دینی یک ارتباط قلبی و عاشقانه بوده است، تصریح کرد: علما همواره با آغوش‌ باز پذیرای مردم بودند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی می کردند.

رییس ستاد اقامه نماز گیلان استحکام روز افزون ارتباط میان مردم و روحانیت سبب عصبانیت دشمنان اسلام شده است، گفت: دشمن در تاریخ اسلام به ویژه سه دهه اخیر همه توان خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت و کمرنگ‌کردن ارتباط میام مردم و روحانیت به کار گرفته، اما همواره با شکست روبه‌رو شده است.

حجت الاسلام حجاری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مرحوم آیت الله حاچ شیخ محمد علی زاهد خمیرانی عمر پر برکتی داشت و نزد علما و استادان بزرگی در نجف کسب فیض کرد و بدون شک ارتحال او ثلمه ای بزرگ برای حوزه های علمیه است.

وی، گیلان را مهد علم و دانش دانست و افزود: این استان دارای علمای بزرگ و اندیشمندی است و مردم باید قدر دان آن‌ها باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات