۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۸۳۹

پرچم فلسطین برای نخستین بار در سازمانی بین المللی به اهتزاز درآمد

خبرگزاری رسا ـ مراسم برافراشتن پرچم فلسطین برای نخستین بار به عنوان عضوی کامل در نخستین سازمان بین المللی در برابر مقر سازمان یونسکو در پاریس، برگزار شد.
به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطين در يونسکو
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم برافراشتن پرچم فلسطین برای نخستین بار به عنوان عضوی کامل در نخستین سازمان بین المللی در برابر مقر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در پاریس با حضور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و ایرینا بوکوا، رییس سازمان یونسکو، کاتالین بوگای، رییس کنفرانس یونسکو، الیساندرا کومنییز، رییس شورای اجرایی یونسکو و بسیاری از مسؤولان فلسطینی و سفیران 195 کشور عضو این سازمان برگزار شد.

پس از برافراشتن پرچم فلسطین، محمود عباس، مشاهده به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین در یکی از مقرهای سازمان ملل را تاثیرگذار توصیف کرد و با تاکید بر اینکه پیوستن فلسطین به یونسکو نخستین گام در جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، ابراز داشت: این موضوع را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که فلسطین به دیگر سازمان های بین المللی بپیوندد.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه، نخست وزیر منتخب فلسطین نیز درباره به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین در مقر یونسکو، گفت: دولت فلسطین از هر اقدامی که در راستای تثبیت کشور فلسطین باشد، حمایت می کند و ما از جامعه جهانی می خواهیم که سکوت و جانبداری کامل از رژیم اشغالگر را کنار گذاشته و حقوق کامل ملت فلسطین مبنی بر تشکیل کشور دارای حاکمیت مستقل در سرتاسر خاک فلسطین به پایتختی قدس شریف و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

یادآور می شود که ابتدای آبان ماه گذشته، فلسطین توانست در تلاشی که از سوی کشورهای اسلامی از جمله ایران صورت گرفت، با رای مثبت 107 کشور از 173 کشور حاضر به عنوان صد و نود و پنجمین عضو به یونسکو بپیوندد.

بر پایه این گزارش، در این رای گیری 14 کشور از جمله آمریکا، کانادا و آلمان به آن رای منفی و 52 کشور هم رای ممتنع دادند و رژیم صهیونیستی با این اقدام به شدت مخالفت کرد و نمایندگی آمریکا نیز این حرکت فلسطینی ها را غیرسازنده خواند.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد که بنابر قوانین خود حق حمایت مالی از سازمان هایی که فلسطین به عنوان دولتی کامل به عضویت پذیرفته اند را ندارد و از همین رو، کمک مالی خود را که برابر با بیست و دو درصد بودجه این سازمان است (هفتاد میلیون دلار)، قطع کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات