۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۰۸۵
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

قطع رابطه با انگلستان از آرمان های شهید مدرس بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب نمازجمعه خوی ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب اخراج سفیر انگلستان از کشور و تأیید شورای نگهبان تصریح کرد: قطع رابطه با انگلستان از جمله اهداف و آرمان های شهید مدرس و ملت ایران بود.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به فجایع روز عاشورا اشاره کرد و گفت: نمونه این قبیل ستم ها و هرزگی هایی که علیه فرزند رسولخدا(ص) از ناحیه بنی امیه صورت گرفت در میان هیچکدام از ملل بشر و پیروان ادیان و مکاتیب وجود ندارد.

وی در ادامه شهید کردن امام واجب الاطاعة، جدا ساختن سر شهداء از بدن، لگدمال کردن بدن های شهدا زیر سم اسبان، روانه سازی سر شهداء به دربار یزید برای اخذ جایزه، آتش زدن خیمه های امام (ع)، بستن آب بر روی فرزندان رسولخدا(ص)، تیرباران کردن کودک شیرخواره و به اسارت بردن اهل بیت اباعبدالله الحسین (ع) را لکه های ننگی بر دامن بنی امیه دانست که تا روز قیامت شسته نخواهد شد.

قطع رابطه با انگلستان از آرمان های شهید مدرس بود

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب اخراج سفیر انگلستان از کشور و تأیید شورای نگهبان تصریح کرد: قطع رابطه با انگلستان از جمله اهداف و آرمان های شهید مدرس و ملت ایران بود که در ایام سالگرد آن شهید بزرگوار و روز مجلس محقق شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر تمامی ادوار ارتباط سیاسی انگلستان با ایران را مرور کنیم نه تنها حتی یک مورد پیدا نمی شود که آنان به نفع ایران اقدامی کرده باشند؛ بلکه انگلیسی ها دارای یک پرونده قطور و سیاه پر از عملکردهای خیانت آمیز علیه ملت ایران می باشند.

حجت الاسلام شکوری در تشریح اقدامات خائنانه انگلستان در ادوار مختلف علیه ملت ایران اذعان داشت: تحمیل قراردادهای استعماری از قبیل دارسی، 1919 .م، اشغال نظامی ایران در سال 1320.ش، مسلط کردن پهلوی ها بر ایران، همکاری با آمریکا در شکست دادن نهضت ملی، حمایت از صدام در طول جنگ تحمیلی و درنهایت حمایت علنی از فتنه گران در سال 88 از جمله خیانت های انگلیسی ها در حق ملت ایران به شمار می رود.

امام باید معصوم و منصوب از سوی خدا باشد

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه با تفسیر فقراتی از زیارت جامعه کبیره اظهار داشت: بر اساس ادلّه و مستندات قرآنی و حدیثی معتبر، امام (ع) ضمن این که ضرورت دارد معصوم از گناه و خطا باشد، بلکه لازم است منصوص و منصوب از سوی خداوند نیز باشد.

وی در ادامه به بیان روایتی از امام زین العابدین(ع) اشاره کرد که آن بزرگوار می فرماید: «همه ائمه(ع) معصوم هستند و چون عصمت چیزی نیست که در ظاهر خلقت قابل مشاهده باشد تا بوسیله آن شناخته شود؛ لذا امام باید منصوص باشد.»

زهد یعنی کوتاه کردن آرزو و اجتناب از حرام

رییس حوزه های علمیه خوی در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا در تبیین دیدگاه اسلام درباره زهد به فرمایش امیرمؤمنان (ع) اشاره کرد که خطاب به مردم فرمود: « زهد یعنی کوتاه کردن آرزوها، شکرگزاری در برابر نعمت ها و پرهیز از حرام ها است؛ اگر به همه این ها موفق نشدید تلاش کنید حرام بر صبر شما غلبه نکند و سپاسگزاری بر نعمت ها فراموش نشود.»/938/پ201/ص
ارسال نظرات