۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۰۴۹
حجت الاسلام نقویان:

هنری ماندگار می شود که برخاسته از نفحات روحانی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نقویان با بیان این‌که امروز هنرپیشگان بسیارند و هنرمندان واقعی اندک‌ گفت: هنری ارزشمند و ماندگار است که برخاسته از سوز درونی هنرمند باشد.
سوگواره لحظه هاي عاشورايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نقویان، شب گذشته در آیین پایانی سومین فراخوان سراسری فیلم و عکس «لحظه های عاشورایی» در تالار نور مشهد گفت: هنر، زبان مشترک معرفت و احساس آدمیان است و همیشه با خود ماندگاری و اثرگذاری را به همراه دارد.

وی با بیان این‌که هنرمندی که بتواند اثری با این ویژگی ها بیافریند نام خود را جاودان کرده است افزود: هنرمند اگر می خواهد اثرش در هر گوشه از جهان به عنوان اثری ماندگار بماند باید سوز درون داشته باشد و برگزاری این چنین برنامه ای نشان دهنده سوز درونی و دغدغه برگزارکنندگان آن در جهت نشر معارف عاشورایی است.

این خطیب برجسته تأکید کرد: هرکس با تکنیکی آشنا شد و توانست کلماتی آهنگین و یا نقوشی را کنار هم بچیند و چیدمان زیبایی ارائه دهد هنرمند واقعی نیست؛ هنرپیشگان روزگار ما فراوانند اما هنرمند واقعی، آن است که هنرش برخاسته از شعله درونی و نشأت گرفته از نفحات روحانی باشد.

همچنین در ادامه این مراسم، از حاج محمود کریمی از مداحان برجسته کشور به دلیل نوآوری در پرداخت به مجالس امام حسین(ع) تقدیر شد.

وی در این مراسم خطاب به دست اندرکاران برگزاری سوگواره لحظه‌های عاشورایی گفت: کار شما ادامه راه اهل بیت(ع) است؛ در زمان ائمه معصومین(ع)، اغلب شعرا و مداحان ایشان را همراهی می کردند و امروز شما از طریق ابزار هنر و فیلم و عکس به طور همزمان، منبر صد میلیون نفری می روید و خیل عظیمی را زیر پوشش قرار می دهید.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری جامعه نسبت به هدف آفرینش معصومین(ع)، ابراز داشت: امشب حتی شهدا هم به این محفل نورانی که در رثای اهل بیت(ع) است غبطه می خورند./930/پ202/س
ارسال نظرات