۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۲۴۳
آیت الله قبلان:

اعراب و مسلمانان با جدیت و صداقت به دنبال آزادی کامل فلسطین باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان ضمن تبریک آزادی اسیران فلسطینی، مسلمانان و اعراب را به باز کردن صفحه ای جدید و تلاش جدی و صادقانه برای آزادی کامل فلسطین فراخواند.
شيخ عبدالامير قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته با تبریک آزادی اسیران فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، این رخداد فرخنده را نشانگر آشکار شدن حقیقت و شر مطلق بودن دشمن اشغالگر دانست و گفت: برای رژیم صهیونیستی زن و مرد و کودک و پیر و بی گناه تفاوتی ندارد و در بند بودن هزاران فلسطینی گواهی است بر ظلم و ستم این رژیم.

وی خواستار عبرت آموزی از گذشته و پشتیبانی از یکدیگر و تلاش برای آزادسازی باقیمانده اسیران فلسطینی در زندان های صهیونیستی شد و افزود: اسیران فلسطینی در درد و رنج و تحت ظلم و خشونت اسراییل به سر می برند و وظیفه ماست که برای آزادی این اسیران به جرم پایداری و رویارویی با اشغالگری و تروریسم صهیونیستی به زندان افتاده اند و از زندگی عادی خود محروم شده اند، بکوشیم.

آیت الله قبلان احکام صادره در حق اسیران فلسطینی از سوی دادگاه های صهیونیستی دور از قانون و عدالت دانست و گفت: فلسطینیان در اسارت بهای دفاع از خاک خود و مبارزه با اشغالگری را پرداختند و می پردازند و در راه پاسداری از مقدسات جانفشانی های بسیار کردند و برماست که تا آزادی کامل آنها و آزادسازی سرزمین فلسطین و بازگرفتن حقوق مسلم فلسطینیان از آنها پشتیبانی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رژیم پر مکر و نیرنگ صهیونیستی، خواهان صلح نیست و در عملکرد و خودکامگی های خود، تمامی ارزش های عدالت و انصاف را زیر پا گذاشته است، گفت: اعراب و مسلمانان باید صفحه جدیدی در روابط خود باز کنند و با جدیت و صداقت، آزادسازی سرزمین فلسطین را دنبال کنند.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با هشدار نسبت به فریبکاری و نیرنگ رژیم صهیونیستی، این رژیم را شر مطلق دانست و خواستار رویارویی با دسیسه هایش شد و جهان عربی و اسلامی را به تلاشی همگانی برای آزادسازی باقیمانده اسیران و کوتاهی نکردن در این مورد فراخواند.

گفتنی است که دو شب پیش در مرحله نخست اجرای توافق جنبش حماس و رژیم صهیونیستی پیرامون مبادله هزار و بیست و هفت اسیر فلسطینی در برابر یک اسیر صهیونیست، چهارصد و هفتاد و هفت اسیر فلسطینی آزاد شدند و به آغوش ملت و خانواده های خود بازگشتند و فلسطین را غرق سرور و شادی کردند.

مرحله دوم این مبادله که با میانجی گری مصر و آلمان صورت می گیرد قرار است دو ماه دیگر به اجرا درآید که طی آن پانصد و پنجاه اسیر دیگر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد./981ب902/گ
ارسال نظرات