۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۲۶۷۰
فرمانده نیروی هوایی ارتش:

رزمایش فداییان ولایت، نمایش اوج اقتدار ایران با وجود تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی هوایی ارتش از به کارگیری تسلیحات هوشمند جدید از جمله موشک‌های لیزری برد کوتاه و بلند و همچنین موشک‌های تلویزیونی و حرارتی ودر رزمایش فداییان ولایت خبر داد.
جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش رزمايش/آرشيو
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از ستاد خبری رزمایش فدائیان حریم ولایت، امیر سرتیپ ستاد حسین شاه‌صفی که از بامداد روز گذشته به عنوان فرمانده اصلی سومین رزمایش بزرگ آفندی فدائیان حریم ولایت در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته بود، اظهار داشت: به حول و قوه ‌الهی تاکنون کادر پروازی و فنی شرکت کننده در این رزمایش نسبت به آماده‌سازی و انتقال تمام سامانه‌ها در زمان مقرر با تحرک بسیار بالا، عملکرد مثبتی داشته‌اند و تمرینات مراحل تمرینی و همچنین روز نخست مرحله اصلی را با موفقیت به اتمام رساندند.

وی افزود: ما در این رزمایش نتیجه عملکرد نیروی هوایی را پس از 33 سال تحریم استکبار جهانی، با کیفیت و کمیت بسیار بالا، بر اساس دستاوردهای اخیر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشتیم.

وی در ادامه گقت: به کارگیری تسلیحات هوشمند جدید از جمله موشک‌های لیزری برد کوتاه و بلند و همچنین موشک‌های تلویزیونی و حرارتی هوا به هوا و ارزیابی بمب‌های هوشمند دور ایستا با برد بلند از اهداف دیگر این رزمایش بزرگ است که توسط خلبانان جوان و هدایت اساتید با تجربه با اعمال تاکتیک‌های جدید بر روی اهداف متحرک و ثابت با هواپیماهای شکاری و شکاری ـ بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش به ویژه هواپیمای بومی صاعقه در منطقه عملیاتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

امیر شاه‌صفی همچنین افزود: از اهداف دیگر این رزمایش ارزیابی خلبانان و کارکنان تیم کنترل رزمی نیروی هوایی ارتش ایران به عنوان نیروی واکنش سریع در اجرای ماموریت بارریزی تجهیزات و ادوات مهندسی جهت ادامه ماموریت‌های پیش‌بینی شده در شرایط بحران در منطقه نبرد بوده که در اختیار نیروهای خود قرار می‌گیرد.

وی گفت: ارزیابی خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در رزمایش با توجه به تنوع سامانه‌های غربی و شرقی موجود، یکی دیگر از دستاوردهای نیروی هوایی ارتش در این رزمایش بزرگ است که در مقایسه با سایر نیروهای هوایی کشورهای منطقه و جهان منحصر به فرد است./935/د102/س
ارسال نظرات