۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۴۰۳

رزمایش فداییان ولایت در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سومین رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال غرب با عنوان فداییان اسلام برگزار می شود.
جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش
حسین چیت فروش، سخنگوی سومین رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که نخستین مرحله این رزمایش به مدت سه روز شامل بازرسی منطقه عملیاتی، انتقال نیرو و استقرار تیم های فنی و عملیاتی به پایان رسیده است، اظهار داشت: امروز شاهد آغاز دومین مرحله از رزمایش فدایان ولایت منطقه شمال غرب در تبریز هستیم.

وی با بیان این‌که رزمایش فداییان ولایت از 16 شهریور با حضور تمام پایگاه‌های هوایی کشور اعم از بندرعباس، بوشهر، دزفول، شیراز، اصفهان، همدان، مهرآباد و تبریز آغاز شده است، گفت: از ویژگی های مهم این رزمایش پرواز دسته‌ای از جنگنده‌های صاعقه ساخت کشور است.

چیت فروش استفاده از انواع موشک های لیزری، حرارتی، الکترونیکی و مهمات هوشمند و همچنین اجرای عملیات وسیع در شب را از دیگر ویژگی های این رزمایش برشمرد و گفت: انواع جنگنده بمب افکن های اف 4، اف 5، سوخوی 24، اف 7، میگ 29، صاعقه و هواپیمای ترابری تاکتیکی سی 130 در این رزمایش حضور دارند.

وی ادامه داد: مرحله دوم رزمایش فدائیان ولایت از امروز به مدت سه شبانه روز با انجام تمرین‌ ها، پروازهای تاکتیکی و رهاسازی مهمات مشقی آغاز شده که تمامی خلبانان حاضر در این رزمایش آموزش دیده جمهوری اسلامی ایران هستند.

سخنگوی سومین رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین استقلال نیروی هوایی ارتش و جوان گرایی را از دیگر ویژگی ‌های این رزمایش در منطقه شمال غرب دانست و اعلام کرد: سومین مرحله از این رزمایش از 22 شهریور با انجام پروازهای تاکتیکی و رهاسازی مهمات واقعی و جنگی اعم از موشک های هوا به هوا، هوا به زمین آغاز می شود.

چیت فروش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تمامی تمرینات و تاکتیک های رزمایش فداییان ولایت با هدف دفاع از تمامیت نظام جمهوری اسلامی صورت می گیرد، اظهار داشت: دکترین نظامی ایران اسلامی، دفاعی هستند و در این راه به دنیا نشان می دهند که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره آماده مقابله با هر نوع تهدید استکبار جهانی است./935/پ203/س
ارسال نظرات