۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۰۲۰
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

برگزاری دوره آموزشی امام‌شناسی در دزفول

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزشی امام‌شناسی در دزفول، تجهیز مساجد خوزستان به ساعت شرعی دیجیتالی، برگزاری طرح نشاط و تعالی در چهار بقعه دزفول و اجرای طرح «یاران نور» در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهواز عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، برگزاری دوره آموزشی امام‌شناسی در دزفول، تجهیز مساجد خوزستان به ساعت شرعی دیجیتالی، برگزاری طرح نشاط و تعالی در چهار بقعه دزفول و اجرای طرح «یاران نور» در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهواز عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

برگزاری دوره آموزشی امام‌شناسی در دزفول

فرزانه مقدسیان، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی «سکینه خاتون» دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، اظهار داشت: کلاس آموزشی امام‌شناسی، با محوریت شناخت امام‌حسین(ع) در مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «سکینه خاتون» دزفول برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی «سکینه خاتون» دزفول افزود: این برنامه ویژه بانوان در رده سنی جوانان و بزرگسالان است و دو روز در هفته به مدت 1 ساعت تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد: مدرس این کلاس آموزشی «سمیه تقی‌زادگان» است که از سوی مؤسسه فرهنگی ـ هنری عاشورا دزفول دعوت شده است؛ این برنامه که با حضور 50 نفر در حال برگزاری است، از ابتدای مردادماه آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی «سکینه خاتون» دزفول با اشاره به ضرورت شناخت اهل‌ بیت(ع) اظهار کرد: اهل‌ بیت(ع) قرآن ناطق هستد و برای فهم قرآن شناخت اهل‌ بیت(ع) ضروری است.

تجهیز مساجد خوزستان به ساعت شرعی دیجیتالی

علیرضا عباسی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ماه رمضان، 70 مسجد در شهر اهواز در بخش حاشیه و مرکزی این شهرستان، مجهز به ساعت شرعی دیجیتال شدند.

وی با بیان این که در هر یک از شهرستان‌های شادگان و رامهرمز نیز 30 مسجد مجهز به ساعت شرعی دیجیتالی شدند، گفت: این ساعت‌ها از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، به این مساجد اهدا شده است و در تمامی روزهای سال، اوقات شرعی را اعلام می‌کنند.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، یادآور شد؛ هدف از اهدای ساعت‌های شرعی دیجیتالی به مساجد، تجهیز مساجد و اطلاع‌رسانی اوقات شرعی به شهروندان است.

برگزاری طرح نشاط و تعالی در چهار بقعه دزفول

غلامعلی سخاوت، رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، گفت: طرح نشاط معنوی تابستان امسال در چهار بقعه متبرکه این شهرستان برگزار شده و مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: طرح نشاط معنوی در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی با هدف ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با استفاده از روحانیون و اساتید حوزه علمیه، مبلغان و مربیان فرهنگی، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر بقاع متبرکه شاخص کشور برگزار می شود که در همین راستا در خوزستان و به خصوص در شهرستان دزفول این طرح با استقبال خوبی مواجه بوده است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول تصریح کرد: این طرح از اول تیر ماه امسال با برگزاری مراسم باشکوه افتتاحیه برای مقاطع سنی دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشجو به تفکیک خوهران و برادران در چهار بقعه دزفول اجرا شده است و تا اول ماه مبارک رمضان ادامه دارد؛ بقعه سبزقبا، علی مالک، حزقیل نبی(پدر دانیال نبی)، شاه رکن الدین و شاه زاده احمد در اندیمشک شاهد استقبال مردم از این طرح بوده اند.

وی در پایان گفت: در طرح نشاط معنوی بقاع شهرستان دزفول برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و اردویی ازقبیل روخوانی و تفسیر قرآن، سیره اهل بیت(ع)، اخلاق، فوتبال، شنا و اردوی شوش دانیال برگزار شده که مربیان این برنامه ها اساتید حوزوی، روحانیون و مربیان فرهنگی هستند که از مدرسین حوزه علمیه خواهران جهت کلاسهای خواهران و از مدرسین حوزه علمیه آقایان برای کلاسهای آقایان استفاده شده است.

اجرای طرح «یاران نور» در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان طرح یاران نور در مسجد صاحب‌الزمان(عج) منطقه ملاشیه شهرستان اهواز اجرا می‌شود.

ابراهیم مهدوی‌دوست، مسؤول فرهنگی مسجد صاحب‌الزمان(عج) منطقه کریشان جدید و ملاشیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: طرح یاران نور با تدریس کتاب «آیه‌های ظهور» در 15 جلسه 2 ساعته اجرا می‌شود.

مسؤول فرهنگی مسجد صاحب‌الزمان(عج) منطقه کریشان جدید و ملاشیه، گفت: کتاب آیه‌های ظهور با موضوع آشنایی با امام‌زمان(عج) و اشاره به تمام آیات مربوط به امام‌زمان(عج) است؛ این طرح همزمان با آغاز ماه رمضان با همکاری کانون فرهنگی ـ هنری صافات اهواز اجرا می‌شود.

مهدوی‌دوست، یادآور شد: کلاس‌های آموزشی طرح یاران نور، روزهای زوج صبح برای بانوان و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا ویژه آقایان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) منطقه ملاشیه برگزار خواهد شد./9455/پ202/ص
ارسال نظرات