۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۹۳۱
آیت الله شبستری:

هیچ بی‌بضاعتی در جامعه اسلامی نباید از خدمات درمانی بی‌بهره باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به برقراری عدالت درمانی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: هیچ بی‌بضاعتی نباید در جامعه اسلامی، از خدمات درمانی و بهداشتی بی بهره باشد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرفی، امروز در دیدار با مدیران سلامت و درمان استان بر کاهش هزینه های درمانی برای اقشار کم درآمد جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: برقراری عدالت درمانی در کشور ضرورت مهم و انکارناپذیر در نظام اسلامی است.

آیت الله شبستری با بیان اینکه اسلام بر اساس نظافت و پاکیزگی پایه گذاری شده گفت: هیچ شهری از سه عنصر موثر مسوول امنیت، دانشمند دینی و طبیب حاذق و بصیر نباید خالی باشد.

امام جمعه تبریز افزود: بهداشت و درمان نیاز هر کشوری است که خوشبختانه در ایران روز به روز شاهد پیشرفت و توسه بهداشت و درمان هستیم که قابل قیاس با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه از لحاظ کمی و چه کیفی نیست.

وی با تأکید بر ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور گفت: گسترش بیمارستان‌ها و تجهیز مراکز درمانی به تجهیزات به روز لازمه ارتقای بهداشت در جامعه است، هیچ بی‌بضاعتی نباید در جامعه اسلامی، از خدمات درمانی و بهداشتی بی بهره باشد.

آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت اصل 29 قانون اساسی‌ افزود: طبق این قانون برخورداری از بیمه درمانی حقی همگانی بوده و دولت نیز موظف است زمینه های لازم را برای تحقق این مهم فراهم سازد.

وی با تشریح ابعاد فقهی بیمه اظهار داشت: در فقه اسلامی اقسام بیمه مشروع بوده و قراردادی شرعی است، که موجب آرامش افراد و سرمایه‌گذاران مختلف شده و دغدغه‌ها را رفع می‌کند، بنابراین باید به فکر ترویج فرهنگ بیمه بود.

آیت الله شبستری با انتقاد از روند پوشش بیمه در جامعه خاطر‌نشان کرد: بیمه آن‌گونه که باید در جامعه نهادینه نشده این در حالی است که در کشورهای پیشرفته اکثریت مردم زیرپوشش بیمه هستند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خلوص نیت در انجام وظایف و ضرورت همراهی پزشک و تلقین روحیه امید به بیمار را از ‌موارد مهم در اخلاق پزشکی برشمرد و گفت: از مهم‌ترین عوامل تسکین و کاهش آلام بیمار ایجاد روحیه امید است.

وی با بیان این‌که دین مبین اسلام اهمیت خاصی به امر سلامت دارد، اظهار داشت: تأمین اجتماعی یک عامل وحدت در جامعه است و کسانی که قدرت تأمین خسارت‌ها به صورت یکجانبه را ندارند می‌توانند از این بخش بهره ببرند./935/پ202/س
ارسال نظرات