۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۰۸۱
رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران:

امام خمینی مسیر آزادگی را به ملت‌های مظلوم نشان داد

خبرگزاری رسا ـ رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران، امام خمینی(ره) را مظهر تقوی دانست و گفت: امام راحل با اندیشه متعالی خود راه تجلی و سعادت را به ملت‌ها نشان داد.
رييس دادگاه ويژه روحانيت مازتدران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد مجتهدزاده، رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران، روز گذشته در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، امام راحل را بزرگ مرد تاریخ معاصر معرفی کرد و با بیان این که امام راحل با رهبری نهضت عظیم اسلامی همه دنیا را مجذوب خود کرد، گفت: ایشان عشق الهی که در دل های مردم مرده بود را دوباره زنده کرد.

وی، امام راحل را احیا‌گر اندیشه‌های اسلامی دانست و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی دینی توانست نسلی شاداب و ایثارگر را در این جامعه پرورش دهد، تصریح کرد: ایشان با بیان اندیشه‌های ناب اسلامی برای مردم آنها را مجذوب این اندیشه کرد.

حجت الاسلام مجتهدزاده، امام خمینی(ره) را مظهر تقوا دانست و با اشاره به این که امام راحل با اندیشه متعالی خود راه ‌سعادت را به ملت‌ها نشان داد، بیان داشت: به یقین ادامه راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نجاتبخش خواهد بود.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران با بیان این که امام راحل با پیروزی یک انقلاب اسلامی که با حضور روحانیت اصیل و ملتی آگاه و هوشیار صورت گرفت، همه دنیا را مبهوت خود کرد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران امروز به الگویی برای همه ملت های دنیا قرار گرفته است و این به برکت چند دهه تلاش امام راحل است.

وی با اشاره به این که اندیشه های ناب اسلامی قبل از پیروزی انقلاب تنها در کتاب‌ها باقی مانده بود و به برخی امور فردی مردم بسنده می‌شد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب دین و ارزش های اسلامی به متن زندگی انسان آورد.

حجت الاسلام مجتهد زاده با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اعتماد به نفس و خودباوری را برای ملت ایران به ویژه نسل جوان به ارمغان آورد، گفت: امام خمینی(ره) با اتکا به ارزش های دینی نسل وامانده و پژمرده را به نسلی شاداب، ایثارگر و شهادت طلب تبدیل کرد.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران با اشاره به این که اندیشه های ناب امام راحل جوانانی را پرورش داد که در هشت سال دفاع مقدس با عشق و علاقه قلبی به رهبر خود به جنگ با دشمنان رفتند، خاطرنشان کرد: همان جوانانی که جان خود را برای دفاع از میهن اسلام در طبق اخلاص گذاشتند؛ پرورش یافتدگان مکتب روح الله بودند.

حجت الاسلام مجتهدزاده با بیان این که امام راحل هیچ گاه اهل ریا نبودند و به هیچ عنوان علاقه ای به مقام و قدرت نداشتند، تصریح کرد: ایشان یک شخصیت عارف و زاهد بودند و همه تلاش ایشان خدمت به مردم بود و دراین راه همه توان خود را به کار گرفتند.

وی با تأکید براین که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مسؤولیت ها را تنها برای خدمت به مردم می خواستند، ادامه داد: امام راحل همیشه همراه و با مردم بودند و علیرغم این که رهبر یک امت اسلامی بودند هیچ‌گاه کبر و غرور نداشتند و این مهم‌ترین ویژگی یک رهبر است که در امام خمینی(ره) متجلی شده بود.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران در ادامه سخنان خود ولایت فقیه را بزرگترین میراث به یادگار مانده از بنیانگذار کبیر انقلاب دانست و با تأکید براین که امروز همه وظیفه داریم مدافع و پشتیبان این میراث ارزشمند امام راحل باشیم، افزود: اگر ما مدعی ادامه راه امام هستیم یکی از این راه ها تبعیت محض از ولی امر مسلمین جهان است.

حجت الاسلام مجتهد زاده با بیان این که امروز یک شخصیت روحانی، آگاه به زمان، مدیر، مدبر و عالم رهبری امت اسلامی را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: بیش از دو دهه مدیریت ایشان نظام اسلامی را در عرصه های مختلف مقتدر کرد.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را برای ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه به کار گرفته اند، بیان داشت: ملت ایران همواره ولایت مداری خود را به جهانیان ثابت کرد و دشمنان باید بدانند که این ملت هیچ‌گاه اجازه کوچک‌ترین تعرضی به جایگاه ولایت را به آنها نخواهد داد.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران، پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه را سبب خشنودی حضرت ولی عصر(عج) دانست و بیان داشت: امروز یکی از راه‌های خشنودی قلب‌ امام زمان(ع) دفاع از نائب برحق ایشان است./950/پ202/س
ارسال نظرات