۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۸۹۳
امام جمعه ماهشهر:

مسؤولان فرهنگی در تبیین شخصیت حضرت زهرا تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی در زمینه تبیین شخصیت وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) تلاش بیشتری کنند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س)‌ اظهار داشت: شخصیت وجودی حضرت زهرا(س) امروزه برکسی پوشیده نیست و امروزه کسانی که کمترین مطالعه در تاریخ اسلام داشته باشند از شخصیت این بزرگوار آگاهی دارند.

این استاد حوزه علمیه، با بیان این که شناخت ذهنی شیعیان از این بزرگوار به‌منظور بهره‌مندی از این شجره طیبه کافی نیست، اظهار داشت: متأسفانه مسؤولان فرهنگی در راستای تبیین و معرفی حضرت فاطمه زهرا‌(س) به‌عنوان یک الگو تاکنون کم‌کاری کرده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر، با اشاره به این که شایسته است در خصوص تبیین شخصیت این بانوی دو عالم، تلاش‌های بیشتری شود، گفت: انسان متأثر از الگوها است و این مهم یک اصل تربیتی به‌شمار می‌آید و باید به این مسئله بیش از پیش توجه شود.

حجت الاسلام غبیشاوی تصریح کرد: ابعادی همچون بعد همسرداری و فرزندپروری حضرت فاطمه زهرا (س) از ارزش به‌سزایی برخوردار است که متاسفانه در بخش‌های فرهنگی از جمله تئاتر و فیلم کم‌کاری شده است؛ حضرت فاطمه(س) با این کمالات معنوی به این جایگاه رسیده و باید برای همه جوانان این کمالات تبیین شود.

امام جمعه ماهشهر اضافه کرد: امروزه در شرایطی هستیم که دشمنان جوانان و به‌ویژه دختران به شدت مورد هجمه‌های فرهنگی دشمنان است؛ غرب به زن به‌عنوان یک ابزار استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از زن اهداف شوم سیاسی، اقتصادی و ... را در سایه شعارهای براق و جاذبه‌دار محقق می‌کند.

وی با بیان این که در راستای تبیین و معرفی شخصیت فاطمه(س) به عنوان الگو برای نسل جوان باید بیش از این در بخش‌های فرهنگی کار کرد، ابراز داشت: آن بزرگوار در بعد سیاسی و مبارزاتی پس از وفات پیامبر که به حضرت اجحاف شد با تمام توان به صحنه آمد و از مسائل دینی و اسلام دفاع کرد.

حجت الاسلام غبیشاوی ادامه داد: خطبه‌ قاطع و آتشین حضرت فاطمه زهرا‌(س) در میان مسلمانان که قصد انحراف اسلام و ولایت را داشتند، یک الگوی کامل برای تمام بشیریت بود؛ در همین راستا باید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت جوانان در راستای عمق‌بخشی به اعتقادات و تبیین شخصیت وجودی حضرت فاطمه(س) افزایش یابد.

امام جمعه ماهشهر در پایان سخنان خود، یادآور شد: امید است جوانان به ویژه بانوان در این ایام سوگواری با حضور در مساجد و حسینیه‌ها بیش از پیش با شخصیت وجودی آن حضرت آشنا شوند./9455/پ203/س
ارسال نظرات