۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۱۷۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

انس با قرآن انسان را نورانی می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، با تاکید بر اینکه حافظان و قاریان قرآن کریم باید افزون بر حفظ و قرائت ظاهری این کتاب آسمانی به آموزه های آن عمل کنند، انس با قرآن را عامل نورانیت انسان و جامعه ارزیابی کرد.
آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات جشنواره دانش آموزان بسیجی که در دفتر وی برگزار شد، به تبیین ویژگی ها و شاخص های جامعه قرآنی پرداخت.

وی با بیان توصیه هایی به شرکت کنندگان در این جشنواره قرآنی، انس با قرآن را بسیار مهم و با ارزش دانست و اظهار داشت: شما باید قدر خود را بدانید و شاکر خدا باشید که در سنین نوجوانی و جوانی توفیق انس با این کتاب آسمانی را پیدا کرده اید.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم انس با قرآن را عامل نورانیت انسان و جامعه ارزیابی و تاکید کرد: قرائت و حفظ قرآن از فضیلت خاصی برخودار است، اما مهم تر از حفظ و قرآت تدبر در این کتاب آسمانی است.

وی خطاب به حافظان قرآن حاضر در جلسه افزود: در کنار حفظ و قرائت ظاهری قرآن، در آیات دقت و تدبر و به آموزه های الهام بخش این کتاب توجه کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به احادیثی پرهیز از تهمت زدن، غیبت کردن و دروغ گفتن را به حاضران توصیه کرد.

آیت الله علوی گرگانی همچنین دیدار با علما و مراجع را بسیار با ارزش خواند و با بیان اینکه مرااجع نائبان عام امام زمان به حساب می آیند، تاکید کرد: باید از بیانات علما و بزرگان حداکثر استفاده را ببریم.

گفتنی است در پایان این مراسم آیت‌الله علوی گرگانی جوایز و هدایای نفرات برتر این جشنواره قرآنی را به آنها اهدا و برای موفقیت بیشتر آنان دعا کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات