۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۴۷۷
آیت الله مجتهد شبستری:

مرز بین انتقاد و تخریب، بیان نقاط قوت در کنار کاستی ها است/ همه باید به رهنمودهای رهبری توجه و عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز، با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره ضرورت حفظ وحدت در کشور و پرهیز از تندروی و افراط، توجه به نقاط قوت در کنار نقاط ضعف را یک مرز شاخص و تمییز دهنده بین تخریب و انتقاد دانست.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با یادآوری بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان، ابراز داشت: بیانات حضرت آقا مثل همیشه روشن، حکیمانه و مدبرانه بود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: بیانات رهبر فرزانه انقلاب همیشه جامع و حکیمانه و کامل بوده است بویژه در شرفیابی اعضای خبرگان خدمت ایشان، حضرت آقا بیانات بسیار مفید و حکیمانه ای داشتند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار قیام ملت های مسلمان را الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران توصیف کرده و گفتند مردم کشورهای مختلف وقتی پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب را دیدند الگو گرفتند و قیام کردند که می شود وابسته به بیگانه نبود و در مقابل پیشرفت کرد و ثبات داشت.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرروت حفظ وحدت و پرهیز از افراط و تفریط ها، یادآورشد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به جوانان توصیه کردند هتاکی و اهانت به دیگران به صلاح نیست و این مساله هم خلاف شرع و هم خلاف عقل سیاسی است.

این استاد حوزه علمیه تبریز در تبیین شاخص های مرز بین انتقاد و تخریب، تاکید کرد: اگر چنانچه یک نفر بخواهد از یک مسؤولی انتقاد کند، اگر چنانچه انتقاد او مستدل باشد و در کنار آن نقص ها و کاستی ها نقاط قوت را هم بشمرد و بیان کند این انتقاد سازنده و مطلوب است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اما اگر همه سخن ما بدگویی باشد و به نقاط قوت توجه نشود و لحن تند و اهانت آمیز باشد این تخریب است.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: مقام معظم رهبری به بزرگان توصیه کردند هر حرفی که می شنوید بدون تحقیق قبول نکنید و تحت تاثیر قرار نگیرید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بیانات ایشان بسیار جامع بود، امیدواریم که مورد توجه همه طبقات و آحاد مختلف جامعه قرار گیرد و رهنمودهای ایشان مؤثر واقع شود. /924/ت302/گ
ارسال نظرات