۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۹۹۹۰۸
امام جمعه چالوس:

مسجد بهترین پایگاه برای تربیت دینی نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس از مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه برای تربیت دینی نسل جوان یاد کرد و گفت: متولیان امور مساجد باید زمینه حضور بیشتر جوانان در این مکان مقدس را فراهم کنند.
امام جمعه چالوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی، امام جمعه چالوس، امروز در مراسم آموزش مدیریت فرهنگی مساجد و تجلیل از مدیران مسؤول و ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرهای غرب استان در مصلای بقیة الله الاعظم(عج) چالوس، مساجد را بهترین پایگاه برای جذب نسل جوان جامعه دانست و گفت: مساجد باید کانون‌های جذب نسل جوان و اقشار مختلف جامعه باشند. 

وی تصریح کرد: مسجد پایگاهی فرهنگی است که انسان موحد و مسلمان در آنجا در ابعاد مختلف حیات فردی و در مسائل سیاسی، اجتماعی، اعتقادی، اقتصادی، علمی و فرهنگی را آموزش می‌بیند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که امروز دشمن با دقت و تأمل بر روی مساجد به نقش این پایگاه در خنثی‌کردن توطئه‌ها پی‌برده است، افزود: همه تلاش نظام سلطه تضعیف جایگاه این پایگاه دینی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با برنامه‌ریزی روی عقائد و باورهای دینی جوانان‌ با شبهه‌افکنی و فرقه‌سازی‌های متفاوت تلاش دارند تا از حضور نسل جوان در مساجد بکاهند.
 
امام جمعه چالوس اظهار داشت: یکی از مکان‌های مقدس برای توسعه فرهنگ دینی و تبلیغات اسلامی مسجد است و کانون‌های مساجد از جمله برنامه‌هایی است که امامان جماعت و مسؤولان و متولیان امور مساجد برای تقویت کار فرهنگی انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر نقش محوری مسجد در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان اسلام افزود: مسجد مرکز تبلیغ است و در صدر اسلام از همین مساجد پیام روحبخش اسلام ناب برای مردم بیان می‌شد.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که مساجد نقش تأثیر‌گذاری در تربیت دینی جامعه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: کعبه و مسجد‌الحرام از دیرباز جایگاه گردهمایی مردم بود و پیامبر اکرم‌(ص) از این فرصت برای تبلیغ آیین توحید و یکتا‌پرستی استفاده می‌کردند.

وی با اشاره به این که در ایران اسلامی مساجد در زندگی اجتماعی مردم حضوری پر‌رنگ دارند، بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد نقش خود را به زیباترین شکل در بصیرت‌افزایی مردم ایفا می‌‌کند و توطئه فتنه‌گران را خنثی و در نطفه خفه می کند.

حجت الاسلام راشدی افزود: یکی از توصیه‌های صدر اسلام تاکنون توجه به مسجد است و مسجد را باید به عنوان پایگاه فرهنگی و دینی قرار دهند و از آن در تقویت اعتقادات و معنویات جامعه استفاده کنند.

امام جمعه چالوس در پایان گفت: مسؤولان امور مساجد باید عوامل جذب و جلب جوانان و خانواده ها را به مساجد تقویت و آسیب‌های که باعث دوری جوانان از مسجد می‌شود، را از بین ببرند./950/پ202/س
ارسال نظرات