۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۹۹۸۸۹
19و20 اسفندماه؛

نخستین جشنواره شعر دانشجویان و طلاب در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره شعر دانشجویان و طلاب با مشارکت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیفات اسلامی حوزه علمیه قم ، 19 و 20 اسفندماه در قم برگزار می‌شود.
شعر
حمیدرضا برقعی، دبیر نخستین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نخستین جشنواره ملی شعر دانشجو و طلبه از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم و با همکاری معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ شعر و ادب را در بین طلاب و دانشجوان از اهداف برگزاری این جشنواره ملی دانست و اظهار داشت: افتتاحیه این جشنواره، پنجشنبه 19 اسفند ماه از ساعت 10 صبح در سالن شهید بهشتی دانشگاه قم با حضور استادان و هنرمندان کشوری برگزار خواهد شد.

برقعی با بیان این که بیش از شش هزار اثر از سوی طلاب و دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، خاطر نشان کرد: در روز همایش از بیست اثر برگزیده تجلیل و به رسم یادبود هدایای اهدا می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون 700 شاعر طلبه و دانشجو شناسایی شده‌اند افزود: آثار ارسالی پس از دریافت تفکیک شده و در بخش های کلاسیک (سنتی)، غزل، قصیده، مثنوی، قطعه، رباعی، دوبیتی، مسمط، ترکیب، ترجیع، نو؛ نیمایی، سپید، آزاد، ترانه، تصنیف و نوحه در سه مرحله داوری شد.

این شاعر برجسته کشوری، تشویق و معرفی دانشجویان و طلبه های شاعر و نیز ایجاد بستری مناسب و سازنده برای تعامل شاعران جوان با یکدیگر را از اهداف مهم جشنواره ملی شعر دانشجویان و طلاب برشمرد.

وی گفت: این جشنواره به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شبکه سوم سیما و دانشگاه قم برگزار می‌شود.

گفتنی است،‌نخستین جشنواره ملی دانشجویان و طلاب 19 اسفند در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم با حضور شعرایی همچون گرمارودی، مجاهدی و کاظم کاظمی افتتاح می‌شود و مراسم اختتامیه نیز در 20 اسفند در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود. /917/د102/ص
ارسال نظرات