۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۹۸۰۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم:

توجه به نیازهای مخاطبان نقش مهمی در ماندگاری پیام مبلغ دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قم توجه به نیاز های محرومین را از ضروریات جذب مخاطب دانست و افزود: توجه به این مهم می تواند در ماندگار و تاثیرگذاری پیام نقش مهمی داشته باشد.
حجت الاسلام عباس اسکندري مدير کل تبليغات اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی قم در جلسه هم اندیشی ائمه جماعات که با موضوع انفاق و یاری به مستمندان برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم تبلیغات دینی موثری داشته باشیم، باید به نیاز های مادی م ومعنوی مردم توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: توجه به نیازهای مخاطب از مهمترین تکنیک های تبلیغی در تبلیغات دینی است که موجب ماندگاری، تاثیرگذاری و جذب بیشتر مخاطب خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: در طول هزار واندی تبلیغات دینی شیعی علمایی که با توجه به نیاز روز مردم عصر خود، فعالیت تبلیغی داشته اند، موثر و در تاریخ شیعه شناخته شده اند.

وی تاکید کرد: اگر مبلغی بتواند نیاز مخاطب خود را شناسایی کند و در برطرف کردن آن کوشش کند، بخواهد یا نخواهد مخاطب به سمت او جذب می شود.

مدیر کل تبلغات اسلامی قم ابراز داشت: روحانیون باید در حیطه جغرافیایی فعالیت خود نسبت به شناسایی نیازهای روز جامعه و برطرف کردن آن تلاش داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی قشر های محروم با یک سری کمبودهایی مواجه هستند، افزود: هر چند نظام و مسوولان کشوری در صدد رفع مشکلات جامعه هستند و در این مسیر تلاش های بی وقفه دارند ولی رفع نیاز برخی افراد باید در دستور کار مبلغان دینی قرار بگیرد.

حجت الاسلام اسکنری ادامه داد: پاسخ گویی به نیاز های معنوی مردم نیز باید بر اساس حوائج و نیاز های روحی آنها باشد و برهمین اساس معارف دینی نیز باید در رفع این نیازها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام عید، نظافت، پاکیزگی و آراستگی مساجد را عامل جذب جوانان دانست و افزود: تجربه نشان داده است این امر می تواند نقش بسیار کلیدی در جذب مخاطب داشته باشد./965/پ202/ص
ارسال نظرات