۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۹۹۷۸۳
18 اسفندماه؛

نشست نقد و بررسی نظریه ابتناء در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد و بررسی نظریه ابتناء به همت گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار می‌شود.
نظريه ابتناء


به گزارش خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی نظریه ابتناء، نخستین نشست علمی از سلسله نشست‌های منطق فهم دین به همت گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با ارائه حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 18 اسفندماه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام حمیدرضا شاکرین، مدیر و عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر، گفت: نظریه ابتناء از سویی چارچوب نظری برای منطق فهم دین است و از سوی دیگر نظریه‌ای است در تبیین فرایند تکون و تطور معرفت دینی که از سوی حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد، نظریه‌پردازی شده است.

دبیر علمی نشست نقد و بررسی نظریه ابتناء با اشاره به پیشینه طرح این موضوع، افزود: این نظریه پیش‌تر طی سه جلسه با حضور شورای داوری و کمیته ناقدان از سوی دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌ها مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته و افزون بر آن در کنفرانس‌های علمی برون مرزی نیز ارائه شده بود.

حجت‌الاسلام شاکرین اظهار داشت: در این نشست علمی که با حضور حجت‌الاسلام رشاد، صاحب نظریه و حجج اسلام سید محمدمهدی میر باقری، ابولفضل ساجدی، خسرو باقری نوع پرست و حمیدرضا آیت اللهی به عنوان ناقد برگزار می‌شود، ابعاد گوناگون نظریه مورد بررسی، تحلیل و نقد قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، نشست نقد و بررسی نظریه ابتناء، چهارشنبه، 18 اسفندماه از ساعت 19 تا 22 در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ خیابان 15 خرداد ـ کوچه شهید میثمی برگزار می‌شود. /920/د102/ص

ارسال نظرات