۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۹۹۷۲۳
فتوای علمای وهابی در خدمت حکام سعودی؛

انتقاد خطیب جمعه مسجد النبی از شعارهای تغییر نظام

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مسجد النبی همانند برخی از علمای وهابی و بر خلاف نظر قاطبه علمای جهان اسلام، قیام مردم و درخواست اصلاحات را فتنه توصیف کرد.
شيخ علي الحذيفي خطيب جمعه مسجد النبي
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی الحذیفی خطیب جمعه مسجد النبی(ص) در خطبه های نماز جمعه روز گذشته مدینه، ضمن انتقاد از شعارهای تغییر نظام گفت: کسانی که شعار تغییر نظام سر می دهند و برگزاری راهپیمایی در کشور را خواستارند فتنه گر هستند.

وی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم و در برابر کسانی که با صدور بیانیه هایی خواستار تاسیس نظام سلطنت مشروطه و از بین بردن صلاحیت پادشاه که دین اسلام این صلاحیت ها را به وی واگذار کرده است بایستیم.

شیخ حذیفی نسبت به افزایش بیانیه های اصلاح طلبانه در کشور هشدار داد.

گفتنی است جمعی از فرهنگیان عربستان در بیانیه ای که به مقامات این کشور ارسال کردند اجرای اصلاحات سیاسی را خواستار شده و بر لزوم تغییر نظام به سلطنت مشروطه تاکید کردند.

مقامات عربستان سعودی که به شدت نسبت به افزایش اعتراضات مردمی و احتمال بروز انقلابی همانند انقلاب های کشورهای عربی هراسان هستند از شیوه های مختلف جهت جلوگیری از قیام مردم استفاده می کنند و در حالی که همه علمای جهان اسلام از انقلاب های مردمی حمایت کرده اند علمای وهابی عربستان، مردم را از قیام برحذر داشته و حتی فتوای حرام بودن قیام را صادر کرده اند./980/گ
ارسال نظرات