۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۹۵۹۷
آیت الله نورمفیدی:

دلسوزان نظام بر سر اصل انقلاب و حفظ آن هیچ ملاحظه ای با کسی ندارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، به تلاش های غرب برای شبیه سازی خیزش های اخیر خاورمیانه در کشور اشاره کرد و گفت: ما بر سر اصل این انقلاب و حفظ آن هیچ ملاحظه ای با کسی نداریم.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان، به تلاش های غربی ها برای شبیه سازی خیزش های اخیر منطقه در کشور اشاره کرد و با تأکید براین که ما بر سر اصل این انقلاب و حفظ آن هیچ ملاحظه ای با کسی نداریم، گفت: همه در این کشور با وحدت و همدلی زیر پرچم رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش می کنند تا این میراث امام راحل حفظ شود.

وی با بیان این که ملت ولایتمدار ایران اسلامی و همه دلسوزان نظام اسلامی آرزوی براندازی را بر دل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی خواهند گذاشت، افزود: ملت ایران بیش از سی سال است که در برابر همه توطئه های شوم دشمنان ایستادگی کردند.

امام جمعه گرگان با تأکید براین که همه دلسوزان نظام در اصل حفظ نظام و انقلاب با هم متحد و یکدل هستند، خاطرنشان کرد: برخی اختلاف نظرات دلیل بر بی تفاوتی نسبت به مسائل انقلاب و کشور نیست.

وی با بیهوده خواندن تلاش غرب برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شبیه سازی خیزش های مردمی خاورمیانه در کشور، خاطرنشان کرد: ملت ایران 32 سال بساط طاغوت و دیکتاتوری را از ایران اسلامی برچیدند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل در دنیا یاد کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقلال و آزادی در این کشور متولد شد و بیش از سی سال است که ملت ایران روی پای خود ایستاده اند.

وی با بیان این که ارزش های اسلامی در ایران اسلامی محور امور است، تصریح کرد: قانون اساسی کشورمان به عنوان مرجع رسمی همه تصمیم گیری ها در کشور بر اساس موازین اسلامی تهیه و تدوین شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان به مشارکت ملت ایران در انتخابات نمایندگان خود در تصمیم گیری های کلان کشور اشاره کرد و افزود: این مردم حتی رهبر جامعه اسلامی را از طریق نمایندگان خود در مجلس خبرگان تعیین می کنند و در انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس و شورا های اسلامی نقشی کلیدی دارند.

وی در ادامه سخنان خود به تحولات اخیر در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که امروز ایران اسلامی محور اصلی خیزش های مردمی در منطقه است، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای غربی به این مسأله اذعان دارند و در رسانه های خود به نقش بی بدیل ایران اسلامی در تحولات منطقه اعتراف کرده اند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: این مسائل نشان می دهد که مهار و کنترل خیزش مردم این کشورها از دست دیکتاتورها و حاکمان و اربابانشان خارج شده و دیگر مبارک و قذافی و امثال آنها با روش هایی نظیر قهر و آشتی ها که سعی داشتند اوضاع را کنترل کنند، در این کار موفق نشدند. 

وی افزود: این خیزش ها در واقع زخم های 40 یا 50 ساله ای بر مردم است که حکومت ها ایجاد کرده اند و امروز سر برآورده و این طور ملت ها علیه حکومت های خود دست به قیام زده اند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد امام(ره) به فرمان حضرت امام خمینی(ره)   اشاره کرد و گفت: این ارگان از برکات وجودی حضرت امام بود که در طول این 32 سال خدمات شایان و ارزشمندی را به خانواده های نیازمند و مستمند ارائه داده است. 

وی نیز در ادامه به روز منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و یادآور شد: جنگل ها و منابع طبیعی یک برکت ارزشمند برای ما در این منطقه است و باید برای نگهداری از این نعمت خدادادی و الهی سعی و تلاش نمائیم. 
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه 108 نهج البلاغه از سخنان حضرت علی (ع) گفت: مردم در این دنیا آزمایش می شوند و هر کس که در این آزمایش الهی نمره خوب و قبولی در حد متعارف گرفت، در آن دنیا به همان اندازه از نعمتهای ارزشمند الهی بهره مند خواهد شد.
 
وی افزود: کسانی که در این آزمایش رد می شوند، بدون شک وابستگی و دلبستگی به این دنیا دارند و نمی خواهند این عشق و علاقه خود را به هر قیمتی از دست بدهند و همه حواسشان به این دنیا است./950/پ201/ص
ارسال نظرات