۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۹۹۳۸۴
18 اسفند؛

دوره آموزشی مبارزه با فرقه‌های انحرافی در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون های مساجد مازندران، از برگزاری دوره آموزشی مبارزه با فرقه های انحرافی در این استان همزمان با 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های مساجد خبر داد.
آرشيو
محمد فوقی، مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری دوره آموزشی مبارزه با فرقه‌های انحرافی در این استان همزمان با 18 اسفند سالروز تأسیس کانون های مساجد خبر داد.

وی با اشاره به این که امروز ترویج فرقه‌های انحرافی به مهم‌ترین حربه استکبار جهانی برای مبارزه با نظام تبدیل شده است، افزود: امروز جوانان مسجدی بیش از پیش به روشنگری نیازمند هستند تا بتوانند به عنوان مبلغان دین خدا با انحراف‌های مبارزه کرده و نسبت به روشنگری افکار عمومی به ویژه قشر جوان جامعه اقدام کنند.

فوقی خاطرنشان کرد: توجه به نوعی اشتراک محتوایی در آموزه‌های اصلی فرقه‌های شیطانی و انحرافی، نوعی زنجیره اعتقادی را تشکیل می‌دهد که با حمایت‌های بی‌شائبه دست‌های پنهان در حال گسترش است و مطالعات موثق نشان می‌دهد که مشارکت فعال یهود به ویژه لابی‌های صهیونیستی در اوج و گسترش این فرقه‌ها بسیار مؤثر است.

فوقی ادامه داد: در این صورت زشت و زیبا در یک نظام توصیفی مقایسه‌ای معانی خود را باز یافته و با توجه به ابعاد زیبایی شناختی فطری و توحیدی موجود در آدمی، مخاطب را به صورت ناخودآگاه با طرد زشتی‌های تفکر انحرافی، زیبایی آموزه‌های اسلامی را برمی‌گزیند.

مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، بهینه سازی سطح بینش و معرفتی جوانان مسجدی جهت برخورد پیشگیرانه با فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی، پرورش جوان مسجدی جهت تنزیه سازی معارف دینی از افکار التقاطی مرتبط با خرافه‌گرایی در جامعه، معرفی گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی و نشانه‌های هر یک جهت فراهم‌کردن امکان شناخت برای جوان مسجدی برای ایجاد فاصله هر چه بیشتر میان جوانان مسجدی و فرقه‌های انحرافی را از اهداف دوره‌های آموزشی مبارزه با فرقه‌های انحرافی برشمرد.

وی‌ استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد و دارای زمینه‌های تبلیغی برای حضور در دوره‌های تربیت مربی آشنایی با فرقه‌های انحرافی، تعمیق‌بخشی به نوع نگاه و تفکر دینی مخاطبان پیرامون موضوع دشمن‌شناسی و راهکار‌های مبارزه با آن در دیدگاه اسلام، پاسخگویی به سؤالات اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خصوص فرقه‌های انحرافی و دستیابی به راهکارهای عملیاتی برای مبارزه با فرقه‌های انحرافی در سطح جامعه را از دیگر اهداف این دوره‌های آموزشی اعلام کرد.

فوقی تصریح کرد: همایش دوره‌های آموزشی مبارزه با فرقه‌های انحرافی در 22 اسفند به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در کانون شهدای گمنام تنکابن برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات